۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

چگونه یک کمپین پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی موفق برگزار کنیم؟

کمپین پوش نوتیفیکیشن

همان‌طور که می‌دانید، نوتیفیکیشن پیام و یا اعلان خبری است که بر روی صفحه‌ی گوشی و یا دسکتاپ کاربران به نمایش درمی‌آید. با گسترش تبلیغات اینترنتی، پوش نوتیفیکیشن جای خود را به عنوان یکی از موثرترین راه‌های تبلیغات آنلاین باز کرده است.

کمپین پوش نوتیفیکیشن به شما اجازه می‌دهد پیام خود را به هزاران کاربر برسانید. حتی لازم نیست کاربر در حال استفاده از گوشی همراه و یا رایانه‌ی خود باشد، پیام شما برای او می‌رود و بر صفحه‌ی گوشی او ظاهر می‌شود. در واقع کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند با استفاده از این امکان، به طور مستقیم و بدون استفاده از بنر، شبکه‌های اجتماعی و… به مشتریان خود دسترسی داشته باشند.

حالا می‌خواهیم بدانیم که برای برگزاری یک کمپین تبلیغاتی موفق به کمک پوش نوتیفیکیشن، به چه چیزهایی نیاز داریم، اما ابتدا بهتر است با مزایا و معایب پوش نوتیفیکیشن آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

 شما به کمک کارشناسان ما در ادتواپ می‌توانید یک کمپین پوش نوتیفیکیشن مناسب برای کسب و کار خود طراحی کنید و مشتریان بالقوه‌ی خود را تبدیل به مشتریان بالغعل کنید.

به کمک تبلیغات پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به راحتی و به صورت مستقیم پیام خود را به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر برسانید.

مزایای کمپین پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

 

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن مزایای بسیار زیادی دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ کرده است.

یکی از ارزشمندترین مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن آن است که شما می‌توانید مخاطبین خود را فیلتر و هدف گذاری کنید.

هزینه مقرون به صرفه

 

هزینه ارسال نوتیفیکیشن نسبت به سایر مدل‌های تبلیغات بسیار به صرفه‌تر است. اگر به خوبی برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی مناسبی، بازدهی چشم‌گیری از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن دریافت کرده و تاثیر مثبت آن را در کسب و کار خود ببینید .

امکانات شخصی‌سازی و زمان‌بندی پیام

در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، همه چیز دست خودتان است. شما به راحتی می‌توانید متن مناسبی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید، تصویری را ضمیمه‌ی آن کنید و در زمانی که خودتان تعیین می‌کنید، نوتیفیکیشن را به مخاطبین خود برسانید.

یکی از ارزشمندترین مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن آن است که شما می‌توانید مخاطبین خود را فیلتر و هدف گذاری کنید. می‌توانید پیام خود را در یک لحظه برای میلیون‌ها کاربر ارسال کنید و مطمئن باشید پیام‌تان به دست آنان خواهد رسید.

نرخ بازدید و کلیک بالا

پوش نوتیفیکیشن نسبت به دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ، نرخ بازدید و کلیک بسیار بالاتری دارد. زیرا نوتیفیکیشن شما به روی صفحه‌ی گوشی و یا دسکتاپ مخاطبین شما ظاهر می‌شود. شما به کمک تبلیفات نوتیفیکیشن موفق می‌شوید با کاربران خود رابطه‌ای مستقیم برقرار کنید. زیرا کاربر شما برای آشنا شدن با شما نیازی به جستجو نداشته است.

جذب کاربرانی با مشارکت و ماندگاری بالا

پوش نوتیفیکیشن نسل جدیدی از تبلیغات هم‌سان (Native)است. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن، برنامه‌ریزی صحیح کمپین و فیلتر کردن دقیق کاربران، می‌توانید به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که به محصول یا خدمات شما علاقه‌مندند و یا به آن احتیاج دارند.

پوش نوتیفیکیشن برای یادآوری محصول یا خدمات به مشتریان بالفعل شما نیز بسیار مفید است.

 آمار نشان می‌دهد، ارسال منظم نوتیفیکیشن، باعث می‌شود کاربران شما، 20درصد بیشتر، ارتباط خود را با شما حفظ کنند!

افزایش ترافیک

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن ترافیک قابل قبول و ارزشمندی را به سایت شما روانه می‌کند. زیرا همان‌طور که گفتیم تبلیغات نونیفیکیشن، نرخ کلیک بالایی دارد و افراد زیادی را به سمت صفحه‌ی فرود شما هدایت می‌کند. از طرفی  دیگر در تبلیغات نوتیفیکیشن معمولا از کاربر برای ارسال نوتیفیکیشن به او اجازه گرفته می‌شود و شما می‌توانید مطمئن باشید ترافیک ورودی به سایت شما، ربات نیست.

پیدا کردن مشتریان جدید

شما با هدفمند کردن مخاطبین خود، می‌توانید تا حد خوبی مطمئن شوید که نوتیفیکیشن شما برای کاربرانی که ارسال می‌شود که مشتریان بالقوه‌ی شما هستند.

حال اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید و محتوای پیام شما، جذاب باشد و صفحه‌ی فرود مناسبی طراحی کرده باشید تا مخاطبان پس از کلیک بر نوتیفیکیشن شما به آن هدایت شوند، به راحتی می‌توانید این مخاطبان را به کاربران و مشتریان جدید خود تبدیل کنید.

تست A/B و شخصی‌سازی پیشرفته

به دلیل قیمت به صرفه‌ی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و اثرگذاری سریع آن، تبلیغ‌کننده‌ها این امکان را دارند که محتواها، تصاویر و متن‌های تبلیغاتی متنوع را برای گروه‌های کوچک مخاطبین تست کنند، جزییات کوچک را تغییر دهند و رفتار مخاطبین خود را بررسی کنند تا بتوانند بهترین پیام را برای هرگروه از مخاطبین خود پیدا کنند و اثرگذاری تبلیغات خود را بالاتر ببرند.

معایب پوش نوتیفیکیشن

معایب تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

ویبره‌ی مداوم تلفن همراه کاربر در اثر پوش نوتیفیکیشن‌های متعدد می‌تواند هر کاربری را دل‌زده کند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران اجازه ارسال نوتیفیکیشن را از اپلیکیشن شما و یا ناشر تبلیغات شما بگیرند. در این صورت بعید است کاربران دیگر از خدمات شما استفاده کنند و حتی اگر نیاز به خدماتی مشابه خدمات شما داشته باشند، به سمت رقبایتان متمایل خواهند شد.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن مانند هر تبلیغات دیگری، علاوه بر مزایای بسیار زیاد خود، معایبی نیز دارد که آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

محدودیت تعداد کاراکتر

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین ضعف تبلیغ به روش پوش نوتیفیکیشن محدودیت این تبلیغات در تعداد کاراکترهای متن است. این موضوع باعث می‌شود شما برای رساندن پیام خود نتوانید خیلی توضیح دهید. هرچند می‌توانید این نقص را به کمک خلاقیت خود و طراحی جملاتی کوتاه و هوشمندانه و به کارگیری یک تصویر مناسب که آن را ضمیمه‌ی پیام خود می‌کنید، رفع کنید و اثرگذاری کافی را به روی مخاطب خود داشته باشید.

دلزدگی کاربر

ویبره‌ی مداوم تلفن همراه کاربر در اثر پوش نوتیفیکیشن‌های متعدد می‌تواند هر کاربری را دل‌زده کند. اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای ارسال نوتیفیکیشن‌های خود نداشته باشید، کاربران خود را خوب فیلتر نکنید و پیام‌های خود را برای کاربرانی که بی‌ربط به کسب و کار شما هستند ارسال کنید، پیام خود را در زمان نامناسبی بفرستید و… ممکن است کابران از پیام‌های شما دل‌زده شوند.

این موضوع باعث می‌شود که کاربران اجازه ارسال نوتیفیکیشن را از اپلیکیشن شما و یا ناشر تبلیغات شما بگیرند. در این صورت بعید است کاربران دیگر از خدمات شما استفاده کنند و حتی اگر نیاز به خدماتی مشابه خدمات شما داشته باشند، به سمت رقبایتان متمایل خواهند شد.

طراحی کمپین پوش نوتیفیکیشن موفق

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن مزایای بسیار زیادی دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ کرده است.

 ارزش بسازید

هدف اصلی سیستم پوش نوتیفیکیشن راهنمایی و ارزش‌سازی برای کاربران است، نه تبلیغات! با توجه به این موضوع اگر قصد تبلیغات دارید و خصوصا نوتیفیکیشن را به کمک اپلیکیشن خود برای کاربران بالفعل خود ارسال می‌کنید، باید تمرکز اصلی‌تان را روی ارزش‌سازی بگذارید.

یعنی سعی کنید با پیام‌های پوش نوتیفیکیشن ارسالی برای مخاطبان، چیزی به آن‌ها اضافه کنید، برای مثال، اطلاعات مفیدی مربوط به فعالیت خود برای آنان ارسال کنید و بگذارید آن‌ها فکر کنند، پوش نوتیفیکیشن‌های شما، برای آن‌ها ارزشمند است و به آن نیاز دارند.

به عنوان نمونه به جای اینکه هر ماه چند محصولتان را به شکل مستقیم تبلیغ کنید، نوتیفیکیشنی ارسال کرده و آنها را به مشاهده یک ویدیو یا مطالعه مقاله‌ای مفید که در وب‌سایتتان بارگزاری کرده‌اید، دعوت کنید. پس از آن که مخاطبین شما وارد لندینگ پیج شما شدند، می‌توانید به کمک دیگر ابزارهای تبلیغاتی، آن‌ها را به خرید از مجموعه‌ی خود ترغیب کنید.

زیاده‌روی نکنید!

احتمالا برای‌تان پیش آمده که از دیدن تبلیغات یک محصول خسته و عاصی شده‌اید. این موضوع می‌تواند یک تبلیغ منفی برای کسب و کار شما باشد و باعث شود مخاطبین شما از شما ناراحت باشند و به تبلیغات بعدی شما اهمیتی ندهند و یا از آن بدتر، اجازه ارسال نوتیفیکیشن را از شما بگیرند!

پرسونای مخاطب خود را بشناسید.

همانطور که گفتیم در تبلیغات نوتیفیکیشن، شما می‌توانید کاربران را فیلتر و هدف‌گذاری کنید. لازمه‌ی این کار، این است که پرسونای مخاطب خود را بشناسید. مخاطبین شما بیشتر زنان هستند یا مردان؟ در چه رده‌ی سنی قرار دارند؟ بیشتر به چه مسائلی علاقه نشان می‌دهند و…؟

هرچه شما بیشتر مخاطبین خود را بشناسید، و هرچه بیشتر آن‌ها را فیلتر کنید، نرخ بازگشت تبلیغات شما بیشتر است، چون افراد بیشتری از بین آنان که پیام شما را دیده‌اند، به محصول و یا خدمات شما علاقه‌مندند و به مشتریان شما تبدیل می‌شوند.

وقت شناسی، بسیار مهم است!

همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، این گونه نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند گاهی برای مخاطبان شما آزاردهنده شوند ولی اگر ساعت بدی را برای این کار انتخاب کنید، حتما مخاطبان‌تان را عصبانی خواهید کرد.

اینکه دقیقا چه ساعتی از روز و اصلا چه تاریخی برای ارسال پوش مناسب است، به مخاطب شما و محصول‌تان بستگی دارد اما باز هم برای به دست آوردن ساعت دقیق نیاز به تست و آزمون و خطا دارید.

خلاق باشید!

در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، شما با دو محدودیت بزرگ مواجه هستید: تعداد کاراکترهای متن و اندازه‌ی تصویر. به همین خاطر لازم است که شما در کوتاه‌ترین متن ممکن و به کمک تصویری کوچک، پیام خود را به کاربران مورد نظرتان ارسال کنید!

شما به کمک کپی رایترها که در واقع نویسندگان متون تبلیغاتی هستند، می‌توانید بهترین جمله را برای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن خود به دست آورید. اما این همه‌ی ماجرا نیست. شما باید تصویر مناسبی نیز ضمیمه‌ی تبلیغ خود کنید تا چشم‌های مخاطب را با خود درگیر کند و او را قانع کند تا به روی پیام شما کلیک کند و وارد لندینگ پیج شما شود.

لندینگ پیج مناسب!

کلیک کردن مخاطب به روی نوتیفیکیشن او را تبدیل به مشتری شما نمی‌کند! پس از این که مخاطب‌تان قلاب اول را گرفت و وارد صفحه‌ی شما شد، باید مسیری طراحی کنید تا او را از یک مخاطب که حالا وارد سایت شما شده و با شما آشنا شده است تبدیل به مشتری‌تان شود.

در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، شما با دو محدودیت بزرگ مواجه هستید: تعداد کاراکترهای متن و اندازه‌ی تصویر. به همین خاطر لازم است که شما در کوتاه‌ترین متن ممکن و به کمک تصویری کوچک، پیام خود را به کاربران مورد نظرتان ارسال کنید!

تست را فراموش نکنید!

حتی بهترین تبلیغ نویسان نیز نمی‌توانند بدون آزمایش و تحلیل به شما تضمین دهند که کاربران زیادی روی نوتیفیکیشن شما کلیک می‌کنند.

همانطور که گفتیم، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به شما امکان برگزاری کمپین‌های A/B تست را نیز می‌دهد. در این کمپین‌ها شما برای جامعه‌ی مخاطبین کوچک‌تری و با هزینه‌ی کمتر، نوتیفیکیشن ارسال می‌کنید، گاهی جملات تبلیغاتی رو عوض می‌کنید و گاهی از گرافیک‌های مختلف استفاده می‌کنید.

حتی می‌توانید صفحات فرود متفاوتی را طراحی کنید تا بهترین صفحه‌ی فرود را برای مخاطبان‌تان انتخاب کنید. سپس تعداد کلیک و نرخ بازگشت هر تبلیغ را بررسی می‌کنید تا متوجه شوید که کدام یک از جملات یا گرافیک‌هایتان اثرگذاری بیشتری داشته‌اند و سپس کمپین بزرگ پوش نوتیفیکیشن خود را  با موثرترین محتواهایی که تولید کرده‌اید برگزار کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع‌بندی

فراموش نکنید این نوع تبلیغات یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای افزایش تعداد کاربران شما و یا بالابردن میزان نصب اپلیکیشن شماست، زیرا می‌تواند کاربران با کیفیتی را که دقیقا مخاطبین محصول یا خدمات شما هستند به سمت شما سوق دهد. اما برای یک کمپین پوش نوتیفیکیشن موفق نیاز به برنامه‌ریزی، تست و تحلیل دارید.



اگر هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید که از کجا کار جذب کاربران را شروع کنید می‌توانید از خدمات بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن استفاده کنید. کارشناسان ما در تیم ادتواپ به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی متناسب با بودجه و اهدافتان تدوین کنید.