۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

لینک ورودی؛ 23 استراتژی لینک سازی موثر برای بالا بردن رتبه سایت شما

لینک سازی

در این تردیدی نیست که ایجاد لینک ورودی کاری بسیار دشوار است. اگر چه برخی از صاحبان سایت‌ها برای دریافت لینک‌های ورودی به اسپم بخش نظرات متوسل می‌شوند اما آمارها نشان داده است که این روش مفید و موثر نیست. 

با این حال پیاده‌سازی استراتژی‌های لینک‌ سازی تنها در ظاهر سخت به نظر می‌رسند. برای درک بهتر روند لینک سازی می‌توانید به فرآیند ایجاد لینک ورودی همانند فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید. در حقیقت قرار است شما یک محتوای عالی برای قرار دادن در معرض دید مخاطب مناسب و هدف خود تولید کنید که آن را به اشتراک بگذارند. 

در این یادداشت به بررسی ۲۳ استراتژی و ترفند موثر و آزمایش شده برای ایجاد لینک‌ ورودی به صورت طبیعی و قانونی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با استراتژی‌های لینک سازی و چگونگی اجرای آن‌ها در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

لینک سازی چیست 

لینک سازی در حقیقت به فرآیندی برای افزایش کمیت و کیفیت لینک ورودی به وب‌سایت شما به منظور بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جست‌وجو، افزایش اعتبار دامنه و همچنین به دست آوردن ترافیک ارجاعی گفته می‌شود. 

بک‌لینک که به آن لینک ورودی هم گفته می‌شود نوعی سئو خارجی است که به کمک آن خوانندگان سایر وب‌سایت‌ها را به سمت سایت خود هدایت می‌کنید. در حقیقت بک لینک در یک وب‌سایت قرار می‌گیرد که بازدیدکنندگان پس کلیک بر روی آن به وب‌سایت شما منتقل می‌شوند که به آن بک لینک گفته می‌شود.  

بک‌لینک با لینک خروجی و لینک‌های داخلی متفاوت است. لینک خارجی در حقیقت به لینک‌هایی گفته می‌شود که شما در وب‌سایت خود قرار می‌دهید و به کمک آن خوانندگان خود را به سمت وب‌سایت دیگری هدایت می‌کنید. لینک‌های داخلی به پیوندهایی گفته می‌شود که مخاطب را از یک صفحه‌ی وب‌سایت شما به صفحه‌ی دیگر هدایت می‌کند. 

حال که با مفهوم لینک ورودی و لینک سازی آشنا شدید وقت آن شده است که به سراغ بررسی استراتژی‌های لینک سازی برویم. 

۱. افزایش لینک ورودی به کمک یک وبلاگ با محتوای عالی 

افزایش لینک ورودی به کمک یک وبلاگ با محتوای عالی

یکی از روش‌های صحیح و عالی برای ایجاد ارگانیک لینک ورودی تولید محتوای عالی است. این محتوا باید به شکلی باشد که سایر وب‌سایت‌ها به آن ارجاع دهند. 

شما باید محتوایی منتشر کنید که مربوط به حوزه‌ی فعالیتتان باشد. این محتوا باید بتواند با در نظر گرفتن نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدفتان به آن‌ها کمک کند. به این ترتیب آن‌ها متقاعد می‌شوند که آن را به اشتراک بگذارند. اگر آن‌ها صاحب یک وب‌سایت باشند ممکن است در آن به محتوای شما پیوند دهند. 

شما همچنین می‌توانید با به روز کردن محتوای قدیمی خود لینک‌های ورودی خود را افزایش دهید. شما می‌توانید آمار و اطلاعات ارائه شده در پست‌های تحقیقاتی خود را به روز کنید. علاوه بر این می‌توانید یک بخش جدید به آن‌ها اضافه کنید. پس از به روز کردن پست‌های قدیمی وبلاگ خود می‌توانید به سایر وب‌سایت‌ها اطلاع دهید تا به مطلب شما ارجاع دهند. 

۲. برقراری ارتباط با پیوند به سایر وبلاگ‌ها در وبلاگ خود 

به وبلاگ به چشم یک ابزار برای برقراری ارتباط نگاه کنید. بدون شک هر چه بیشتر به سایر وبلاگ‌ها پیوند دهید احتمال دریافت لینک ورودی بیشتر است.  

علاوه بر این شما نمی‌توانید تمام موارد را در وبلاگ خود پوشش دهید. از این رو بهتر است از منابع موجود در وب استفاده کنید تا تجربه‌ی بهتر و مفیدتری برای خوانندگان خود به ارمغان بیاورید. 

۳. افزایش لینک ورودی با پست مهمان 

پست مهمان یکی از راه‌های عالی ترویج برند و همچنین کسب لینک ورودی باکیفیت به شمار می‌آید. از این رو شما می‌توانید ابتدا یک پست بسیار عالی آماده کنید. سپس آن را در وبلاگی با موضوع متناسب قرار دهید. اغلب اوقات وب‌سایت میزبان با درخواست درج لینک ورودی و ارجاع به وب‌سایت شما موافقت می‌کند. 

اگر چه شما می‌توانید پست خود را در اغلب وب‌سایت‌های معروف و پربازدید منتشر کنید اما توصیه می‌کنیم که بخش کوچک و مشخصی از بازار را متناسب با برند و حوزه‌ی فعالیت خود هدف قرار دهید. 

۴. تنظیم و انتشار لیست منابع 

یک لیست جامع از منابع نه تنها طعمه‌ای عالی برای دریافت لینک ورودی به شمار می‌آید بلکه یک محتوای مفید برای خوانندگان شما است. لیست منابع این امکان را فراهم می‌کند که سایر وبلاگ‌نویسان به جای صرف زمان برای تنظیم مجدد این لیست به آن لینک دهند. 

علاوه بر این شما می‌توانید سایر لیست‌های منابع را پیدا کنید و از صاحب وب‌سایت بخواهید که به شما در آن لیست اشاره کند. برای کسب لینک ورودی از این روش شما باید ابتدا محتواهای مفید، جامع و کاملی منتشر کنید تا بتوانید صاحبان لیست‌های منابع را متقاعد کنید. 

۵. گردآوری نظر متخصصان برای برقراری رابطه 

انتشار مطالبی که در آن ایده‌ها و نظرهای متخصصان مطرح شده است یک ابزار عالی برای برقراری رابطه با اینفلوئنسرها به شمار می‌آید. اگر چه این مطالب در کوتاه مدت به طور مستقیم و سریع منجر به دریافت لینک ورودی نمی‌شوند اما برقراری رابطه با اینفلوئنسرها در درازمدت باعث دریافت بک لینک از منابع معتبر می‌شود. 

بعد از مشارکت اینفلوئنسرها در محتوای تخصصی شما، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و درباره‌ی ارسال پست مهمان یا سایر همکاری‌ها از آن‌ها سوال کنید. فراموش نکنید که قبل از هر چیزی از آن‌ها برای مشارکت قبلی تشکر کنید. 

۶. افزایش تعداد لینک ورودی با موج‌سواری  

موج‌سواری به معنی استفاده از محبوبیت یک خبر برای تقویت میزان فروش و بازاریابی خود است. اگر اولین وبلاگ‌نویسی باشید که درباره‌ی یک رویداد خبری نظر می‌دهد الگوریتم گوگل به دلیل پارامتر تازگی مطلب شما در بالای نتایج موتور جست‌وجو به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این سایر وبلاگ‌نویسان به محتوای شما پیوند خواهند داد. 

۷. لینک سازی با مطالعه موردی 

شما می‌توانید به سراغ مشتریان خود بروید و نظر آن‌ها را درباره‌ی محصولات خود جویا شوید. از مشتریانی در مطالعه موردی خود استفاده کنید که مشتاق هستند و محصول و خدمات شما را به خوبی می‌شناسند.  

به خاطر داشته باشید سوالات صحیح از روش‌های جذاب بپرسید. علاوه بر این شما می‌توانید برای شرکت در مطالعه‌ موردی سایر وب‌سایت‌ها داوطلب شوید. 

اغلب برندها به دنبال افرادی هستند که مایل باشند نظر خود را بیان کنند و در یک مطالعه موردی شرکت کنند. در هر دو حالت مطالعه موردی می‌تواند باعث افزایش لینک ورودی شود. 

۸. انجام نظرسنجی برای افزایش تعداد لینک ورودی 

یکی از راه‌های کسب لینک ورودی ایجاد نظرسنجی است. در صورت انجام تحقیق یا اجرای یک نظرسنجی داده‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. پس از جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها می‌توانید یافته‌های خود را در اختیار وب‌سایت‌های عالی و معتبر بگذارید تا آن‌ها به وب‌سایت شما ارجاع دهند. 

۹. نوشتن نقد کتاب 

اگر یک نقد در ارتباط با محتوای سایر نویسنده‌ها ارائه دهید به احتمال زیاد آن‌ها به شما ارجاع خواهند داد. شما همچنین می‌توانید کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌ی فعالیت خودتان را هم بررسی کنید. 

بیشتر بخوانید: 

۱۰. برگزاری وبینارهای رایگان برای افزایش تعداد لینک ورودی 

اگر وبینار شما مفید باشد بدون شک شرکت‌کنندگان آن را به اشتراک خواهند گذاشت. یک روش آسان برای کسب لینک ورودی ارائه اسلایدهای ارائه شده در وبینار در قالب یک پست وبلاگ است. همچنین می‌توانید در صفحه‌ی ورود وبینار اسلایدها را به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان پس از اتمام وبینار از آن بهره ببرند. 

توصیه می‌شود برای برگزاری وبینار با یک برند یا اینفلوئنسر دیگر همکاری کنید. علاوه بر ارائه قدرتمندتر همکاری با یک برند یا اینفلوئنسر دیگر باعث گسترش مخاطبان وبینار و افزایش تعداد لینک ورودی خواهد شد. 

۱۱. ابزارهای رایگان 

اگر به خاطر داشته باشید در بخش‌های گذشته به این مساله اشاره کردیم که برای کسب لینک ورودی می‌توانید در لیست‌های منابع قرار بگیرید. با ایجاد ابزارهای رایگان مفید و متناسب با نیاز مخاطبان هدفتان می‌توانید در این لیست قرار بگیرید. 

۱۲. قالب‌های رایگان 

همانند ابزارهای رایگان یکی دیگر از روش‌های کسب لینک ورودی ارائه قالب‌های رایگان است. با تحقیق درباره‌ی مخاطبان هدف خود مشخص کنید که چه نوع قالبی می‌تواند نیازهای آن را رفع کند و باعث تسهیل کار آن‌ها شود. برای مثال یک طراح گرافیک ممکن است به دنبال یک منبع برای دریافت قالب کارت‌های ویزیت باشد. 

۱۳. طراحی اینفوگرافیک برای افزایش تعداد لینک ورودی

طراحی اینفوگرافیک برای افزایش تعداد لینک ورودی

در سال‌های اخیر اینفوگرافیک‌ها توانستند محبوبیت خوبی میان مردم به دست بیاورند. در صورت طراحی یک اینفوگرافیک سایر افراد به شما به عنوان منبع لینک خواهند داد. برای افزایش تعداد لینک ورودی می‌توانید اینفوگرافیک خود را در اختیار منابعی که برای طراحی از آن‌ها استفاده کرده‌اید هم به اشتراک بگذارید.  

اگر طراح گرافیک نیستید نگران نباشید زیرا می‌توانید از قالب‌های آماده و رایگان حرفه‌ای و با کیفیت بالا استفاده کنید. لازم به ذکر است قبل از ایجاد اینفوگرافیک به انجام تحقیق درباره‌ی موضوعات مختلف بپردازید. در حقیقت شما باید اینفوگرافیکی با موضوع‌های مربوط به حوزه‌ی فعالیت خود طراحی کنید. 

۱۴. تولید محتوای بصری 

کاریکاتورها، محتواهای تجسمی، نمودارها، گراف‌ها و مواردی از این قبیل بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا و راهی عالی برای کسب لینک ورودی به حساب می‌آیند.  

از آنجا که طراحی و تولید این محتواها به زمان و هزینه نیاز دارد اغلب افراد از ایجاد محتوای بصری چشم‌پوشی می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با طراحی و تولید چنین محتوایی تعداد لینک‌های ورودی خود را افزایش دهید. 

همانند اینفوگرافیک شما می‌توانید به کمک ابزارهای طراحی آنلاین به تولید و طراحی محتوای بصری بپردازید. 

۱۵. اشتراک‌گذاری محتوا در اسلایدشیر  

اسلاید شیر (SlideShare) به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های اشتراک‌گذاری پاورپوینت می‌تواند به شما در افزایش تعداد لینک ورودی کمک کند.  

از این رو شما می‌توانید از محتواهای مختلف خود مانند اینفوگرافیک‌ها یا سخنرانی‌های قبلی خود استفاده کنید. در حقیقت شما می‌توانید یکی از اینفوگرافیک‌های خود را قطعه قعطه کنید و به صورت یک فایل قابل ارائه در اسلایدشیر به اشتراک بگذارید. 

آمارها نشان می‌دهند که فایل‌های جذاب و گیرا نسبت به سایر فایل‌ها بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. فایل جذاب و گیرا به معنی تولید و طراحی محتوای عالی و گیرا است. 

۱۶. لینک سازی با مطالب خنده‌دار 

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید محتوای سرگرم‌کننده و خنده‌دار همانند آتش گسترش پیدا می‌کند. برای شروع می‌توانید به مطالب خنده‌دار حوزه‌ی فعالیت خود فکر می‌کنید و از آن‌ها برای ایجاد محتوا استفاده کنید. شما می‌توانید یک میم، ویدیوی کوتاه یا یک توییت محتوای بامزه‌ی خود را منتشر کنید. لازم به ذکر است که از مطالبی استفاده کنید که توهین‌آمیز تلقی نشوند. 

۱۷. اطلاعیه‌های مطبوعاتی 

شما می‌توانید از اطلاعیه‌های مطبوعاتی به جای رپورتاژها استفاده کنید. اطلاعیه‌های مطبوعاتی علاوه بر افزایش تعداد لینک ورودی منجر به تقویت آگاهی عمومی مخاطبان هدف شما نسبت به برندتان می‌شود. 

به محض تهیه یک اطلاعیه مطبوعاتی عالی، آن را در وب‌سایت خود قرار دهید. پس از انتشار بیانیه مطبوعاتی به رسانه‌های خبری معتبر و بزرگ اطلاع دهید تا بیانیه‌ی شما را پوشش دهند. 

علاوه بر این در صورتی که پای برند دیگری در میان است می‌توانید یک اطلاعیه مطبوعاتی مشترک ارسال کنید. بیانیه‌ی مشتریک به شما این فرصت را می‌دهد که در معرض دید تعداد بیشتری از کاربران قرار بگیرید تا احتمال دریافت لینک ورودی بیشتر شود. 

۱۸. استفاده از مطبوعات و نشریات 

استفاده از مطبوعات و نشریات

جلب توجه مطبوعات معتبر و قرار گرفتن در نشریات حوزه‌ی فعالیتتان می‌تواند به شما در ساخت برند، تقویت اعتبار و همچنین دریافت لینک ورودی از منابع معتبر کمک کند. علاوه بر این به کمک نشریات و مطبوعات برند شما بیش از پیش در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار می‌گیرد. 

ابتدا یک صفحه‌‌ی وب‌سایت خود را به داستانتان اختصاص دهید. پس از انتشار صفحه با تعداد معدودی از روزنامه‌نگاران تماس بگیرید و داستان برند خود را برای آن‌ها مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که درخواست خود را محترمانه مطرح کنید، به قوانین آن‌ها احترام بگذارید و ایمیل خود را با یک عنوان جذاب برای آن‌ها ارسال کنید. 

۱۹. نوشتن یادداشت برای روزنامه‌ها و انتشار آن  

اگر احساس می‌کنید نظر جالبی برای به اشتراک گذاشتن دارید می‌توانید آن را به صورت واضح و جذاب در یک مقاله مطرح کنید. پس از نوشتن مقاله برای گرفتن لینک ورودی می‌توانید نسخه‌های آنلاین روزنامه‌ها و نشریات صنعت خود را هدف قرار دهید. 

این مقاله به شما این امکان را می‌دهد تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و برای برند خود اسم و رسمی دست و پا کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است نیازهای مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و در یادداشت خود توصیه‌هایی برای رفع آن‌ها بیان کنید. 

۲۰. همکاری با سایر شرکت‌ها در صنایع مرتبط 

ارجاع به محتوای دیگر شرکا یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای افزایش تعداد لینک ورودی به شمار می‌آید زیرا هر برندی به دنبال موفقیت سایر شرکای خود است. 

شما می‌توانید شرکای خود را به کمک ابزارهای آنلاین ارزیابی کنید. این ابزارها می‌توانند به شما در تجزیه و تحلیل میزان بازدید، نرخ پرش و کلمه‌های کلیدی کمک کنند. علاوه بر این با استفاده از این ابزارها می‌توانید ببینید که کاربران از چه طریقی سایت شما و شرکایتان را پیدا می‌کنند و اولین اقدامی که پس از مراجعه به شما می‌کنند چیست. 

  بیشتر بخوانید: 

۲۱. خود را در معرض نقد قرار دهید 

شما می‌توانید برای کسب لینک ورودی خود را در معرض نقد سایر کاربران قرار دهید. به همین منظور از کاربران یا کارشناسان فعال در صنعت خود بخواهید که ویژگی‌های جدیدی را که ارائه می‌دهید بررسی کنند. علاوه بر این شما می‌توانید نظر آن‌ها را درباره‌ی محصولات و خدمات خود جویا شوید. 

با این استراتژی شما نه تنها لینک ورودی خوبی کسب خواهید کرد بلکه بازخورد مناسبی درباره‌ی محصولات و خدمات خود دریافت خواهید کرد. این استراتژی همچنین به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ی خود را با مشتریان وفادار خود حفظ و تقویت کنید. 

۲۲. کسب لینک ورودی با برقراری رابطه‌ی دوستی در دنیای واقعی 

برقراری ارتباط با سایر صاحبان برند و وب‌سایت‌ها در دنیای واقعی می‌تواند برای شما فرصت‌های زیادی برای کسب لینک ورودی بیشتر خلق کند. شبکه‌سازی یک مهارت بی‌نظیر و هیجان‌انگیز است. گسترش شبکه‌ی شما به معنی خلق فرصت‌های بیشتر است. فرصت‌هایی که ممکن است حتی از وجود آن‌ها اطلاع نداشته باشید. 

۲۳. جست‌وجو و نظارت  

گاهی اوقات ممکن است به برند یا یکی از محصولات شما در محتواهای سایر وب‌سایت‌ها اشاره شود. شما می‌توانید با تماس با مدیران وب‌سایت‌ها از آن‌ها بخواهید که به دلیل مطرح شدن نامتان به وب‌سایت شما لینک دهند. 

شما به کمک ابزارهای آنلاینی مانند Mention و BuzzSumo می‌توانید بر برند خود نظارت کنید. در حقیقت این ابزارها در صورتی که سایر وب‌سایت‌ها به برند یا محصولتان اشاره کنند به شما اطلاع می‌دهند. پس از مطلع شدن از این موضوع می‌توانید طی یک درخواست محترمانه از این فرصت برای ایجاد لینک ورودی استفاده کنید. 

سخن آخر 

برای افزایش رتبه و اعتبار خود و همچنین برقراری دوستی بلندمدت با گوگل برای افزایش تعداد لینک ورودی خود از روش‌ها و تکنیک‌های کلاه سفید استفاده کنید. کسب لینک ورودی فرآیندی سخت است که به زمان و منابع کافی نیاز دارد. به یاد داشته باشید دوران ارسال اسپم در بخش نظرات وب‌سایت‌ها و هزینه کردن برای خرید لینک به پایان رسیده است.  

تمام استراتژی‌های بیان شده در این یادداشت از اعضای خانواده‌ی کلاه سفید به شمار می‌آیند. به خاطر داشته باشید که هر چقدر لینک‌های بیشتری به سایت شما اشاره کنند شما رتبه‌ی بالاتری در نتایج موتورهای جست‌وجو به دست خواهید آورد. در حقیقت لینک‌های ورودی رای اعتماد سایر وب‌سایت‌ها به شما و همچنین تایید اعتبارتان توسط آن‌ها به حساب می‌آیند. علاوه بر این افزایش تعداد لینک ورودی باعث افزایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. 

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما در تیم ادتواپ علاوه بر کسب مشاوره از خدمات ما از جمله تولید محتوا برای لینک سازی استفاده کنید. تیم ادتواپ این امکان را فراهم کرده است که برند شما در کمترین زمان ممکن بر سر زبان‌ها بیفتد.