۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن به چه معناست؟

اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی موبایل

برای این که بتوانید تعداد کاربران اپلیکیشن خود را زیاد کنید باید به تبلیغات درون برنامه ای و اپلیکیشن مارکتینگ بپردازید. برای این که بگویید در بازاریابی اپلیکیشن خود موفق بوده‌اید، کاربران باید اپلیکیشن شما را بشناسند، آن را نصب کنند و از آن به صورت فعال استفاده کنند.

وقتی پس از تلاش فراوان اپلیکیشن خود را به مرحله‌ی راه اندازی می‌رسانید، تازه به بخش مشکل ماجرا می‌رسید: معرفی اپلیکیشن خود به کاربران.

پس در واقعا شما در بازاریابی اپلیکیشن سه وظیفه دارید:

1) بالا بردن تعداد نصب

2) تبدیل کردن کاربران به کاربر فعال

3) حفظ کاربران

بیشتر بخوانید:

 شما به کمک کارشناسان ما در ادتواپ می‌توانید برای بازارایابی اپلیکیشن خود برنامه‌ریزی کنید و تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

برای این که بگویید در بازاریابی اپلیکیشن خود موفق بوده‌اید، کاربران باید اپلیکیشن شما را بشناسند، آن را نصب کنند و از آن به صورت فعال استفاده کنند.

اپلیکیشن مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم آن است که کاربران بدانند اپلیکیشن شما وجود دارد!

برای این کار باید در شبکه‌های اجتماعی فعال شوید و حضور خود را به مخاطبان اعلام کنید. باید به مخاطبان خود به خوبی توضیح دهید که اپلیکیشن شما کدام نیاز آن‌ها را حل می‌کند و چطور این کار را انجام می‌دهد؟ مزایای شما چیست و چرا بهتر است، اپلیکیشن شما را نصب و از آن استفاده کنند.

نکته‌ی مهم بعدی حضور در اپ استورهای ایرانی و خارجی است. زمانی که در این بازارها حضور داشته باشید، کاربران هم راحت‌تر می‌توانند اپلیکیشن شما را نصب کنند و هم بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. از طرف دیگر، شما می‌توانید به کمک این بازارها اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید.

فراموش نکنید شما نیاز به یک لندینگ پیج مناسب نیز دارید. ساخت یک لندینگ پیج خوب، خلاقانه و سورپرایز کننده می‌تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان شود. سعی کنید در لندینگ پیج خود یک ویدئو نیز قرار دهید و در آن به خوبی نشان دهید که اپلیکیشن شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهد.

ویژگی‌های اپلیکیشن خود را به خوبی توضیح دهید و کال تو اکشن و پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی را جدی بگیرید، یک فراخوان خوب می‌تواند اثرگذاری لندینگ پیج شما را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد.

بهترین راهکار اپلیکیشن مارکتینگ!

اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، لابد اصطلاح بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (Search Engine Optimization) را شنیده‌اید. شما به کمک سئو، در کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود، در موتورهای جستجو مانند گوگل جایگاه بالاتری پیدا می‌کنید و بیشتر در دسترس مشتریان بالقوه‌ی خود قرار می‌گیرید. جالب است بدانید مکانیسم مشابهی در بازارهای اپلیکیشن نیز وجود دارد.

به این مکانیسم، بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در بازارهای اپلیکیشن یا ASO می‌گویند. به کمک این فرایند صفحه‌ی اپلیکیشن شما در هنگام جستجو در گوگل پلی، اپ استور، کافه بازار و… جایگاه بهتری پیدا می‌کند و بهتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد.

میلیون‌ها اپلیکیشن در مارکت‌ها حضور دارند و در میان آن‌ها هزاران اپلیکیشن ایرانی نیز قرار دارد!

از طرف دیگر آمار نشان داده که بیش از 50% از دانلودهای اپلیکیشن‌ها حاصل از 3 نتیجه اولی است که در صفحه اپ‌استور نمایش داده شده است. پس حتی اگر اپلیکیشن شما بهترین خدمات در جهان را هم عرضه کند، برای این که در میان این همه اپلیکیشن دیده شوید، لازم است که ASO را جدی بگیرید!

  • کاربران خود را دعوت کنید به اپلیکیشن شما امتیاز بدهند و آن را به دوستانشان معرفی کنند.

کاربران خود را به تعامل دعوت کنید!

یکی از مهم‌ترین اصول اپلیکیشن مارکتینگ، برقراری تعامل با کاربران است. ساده‌ترین روش‌های دعوت کاربران به تعامل بیشتر، دعوت آنان به نظر دادن و امتیازدهی در بازارهای اپلیکیشن است. هرچقدر میزان رضایت کاربران شما بیشتر باشد و آن‌ها کامنت بیشتری بگذارند، در ASO شما اثر بهتری خواهد گذاشت و باعث بهتر دیده شدن اپلیکیشن شما خواهد شد. از طرف دیگر، کمک می‌کند وقتی کاربران بالقوه، با اپلیکیشن شما روبه‌رو شوند، راحت‌تر به شما اعتماد کنند و آن را دانلود کنند.

یک راه دیگر برای بهبود تعامل کاربران با اپلیکیشن شما این است که از آن‌ها بخواهید اپلیکیشن شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایند و در قبال آن، هدیه‌ای از جانب شما دریافت کنند. این کار باعث می‌شود که هم کاربران فعال‌تر خود را بشناسید و هم تعداد نصب خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

شاخص کلیدی عملکرد

چگونه عملکرد بازاریابی اپلیکیشن را اندازه‌گیری کنیم؟

برای این که متوجه شوید چقدر در بازاریابی برای اپلیکیشن خود خوب عمل کرده‌اید، باید از KPI کمک بگیرید.

KPI مخفف عبارت Key Performance Indicator است که ما در فارسی آن را به «شاخص‌های کلیدی عملکرد» ترجمه می‌کنیم.

برای این کار ابتدا باید شاخص‌های کلیدی عملکرد را بشناسید!

تعداد کاربران: شما می‌توانید با استفاده از بررسی و اندازه‌گیری تعداد نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن در زمان‌های مختلف و منابعی که کاربران برنامه را از آن دانلود و نصب کرده‌اند؛ به نتایج خوبی در زمینه اندازه‌گیری بازاریابی اپلیکیشن برسید و کی پی آی خود را بر مبنای تعداد کاربران خود بنا کنید.

کاربران فعال: اندازه‌گیری فعالیت هرکاربر، در اپلیکیشن به طور روزانه نیز، می‌تواند به خوبی به شما در این زمینه کمک کند. چون شما متوجه می‌شوید که کاربران تا چه حد با اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کرده‌اند. این‌کار با اندازه‌گیری مدت زمان فعالیت و هم‌چنین تعداد دفعات فعالیت صورت می‌گیرد. شما باید بفهمید چرا کاربرانی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند، به صورت فعال از آن استفاده نمی‌کنند و سعی کنید تعداد کاربران فعال اپلیکیشن خود را بیشتر کنید.

نظرات کاربران و رتبه‌بندی توسط آن‌ها: قطعا یکی از مهم‌ترین معیارهای اندازه‌گیری عملکرد اپلیکیشن شما، نظرات مخاطبین و رتبه‌بندی و میزان امتیازی است که هرکاربر، باتوجه به انتظاراتش از اپلیکیشن به آن می‌دهد. شما می‌توانید به این شیوه از مشکلاتی که کاربران با اپلیکیشن شما داشته‌اند با خبر شوید و آن‌ها را حل کنید.

جمع‌بندی

شما برای این که بتوانید در بازار پررقابت کسب و کارهای آنلاین موفق شوید، باید به روز بمانید، اپلیکیشن خود را بهبود دهید و در بازاریابی برای آن نیز از رقبایتان عقب نیفتید.

سعی کنید از ترندهای بازاریابی موبایل آگاه باشید و از تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان هم در صورت امکان و گنجایش کسب و کارتان استفاده کنید.

فراموش نکنید جذب کاربر برای اپلیکیشن یکی از مشکل‌ترین بخش‌های بازاریابی اپلیکیشن شماست، اما مهم‌تر از جذب کاربر، نگهداشتن آنان است.

 



اگر هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید که از کجا کار جذب کاربران را شروع کنید می‌توانید از خدمات بازاریابی موبایل و بازاریابی اپلیکیشن استفاده کنید. کارشناسان ما در تیم ادتواپ به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات درون اپلیکیشن متناسب با بودجه و اهدافتان تدوین کنید.