۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

چک لیست برندینگ

چک لیست برندینگ

برای شروع فعالیت درست و دقیق حتماً نیاز دارید که یک چک لیست برندینگ کامل و جامع داشته باشین تا طی این فرایند نکته ای رو از قلم نندازین و مجبور به دوباره کاری نشین!

به همین دلیل ما اینجا چند نکته ضروری در تهیه این چک لیست رو به شما آموزش میدیم.

تعریف برند

اولین قدمی که توی فرایند چک لیست برندینگ باید بهش دقت داشته باشین، تعریف برندتون هست. باید دقیق و واضح مشخص کنید که ارزش ها و باورهای برند شما چی هست؟ چه ارزشی از برند شما توی ذهن مشتری ایجاد شده؟ چه نیازی از مشتری رو برآورده می کنید و علت اینکه مشتری شمارو انتخاب میکنه و به برندتون وفادار میمونه چیه؟

نقاط قوت برند

نقطه قوت برند شما دلیلی هستش که به خاطر اون دلیل مشتری ها به جای اینکه از رقباتون خرید کنن میان و از شما خرید می کنن. در واقع میشه گفت این نقطه قوت همون مزیت رقابتی شماست. باید دقیقاً بدونید که نقاط قوت برند شما چیه تا بتونید روی اونا مانور بدین و پر رنگ ترش بکنید.

شناخت مخاطب هدف

شما باید از روش های مختلف مثل تحقیقات، مصاحبه، پرسشگری یا بررسی جامعه آماری از طریق سایت و شبکه های اجتماعی یک شناخت کلی و جامع از مخاطب هدف و مشتری هاتون داشته باشید. باید بدونید مخاطب اصلی شما کیه و از چه راه هایی میتونید با این مخاطب ارتباط برقرار کنید. این شناخت به شما کمک میکنه که کانال ها، روش ها و ادبیات بازاریابی مناسب تری رو برای ارتباط هرچه بیشتر و موثرتر با مخاطب خود پیدا کنید.

ساخت داستان برند

داستان برند

برای اینکه مخاطب و مشتری شما ارتباط موثرتری با شما برقرار کنه بهتره که داستان برند خودتون رو براش به زیباترین شکل ممکن تعریف کنید. ولی اول خودتون باید این سناریو رو بنویسید. باید به مخاطب و مشتریتون بگین که چرا این محصول یا خدمات رو ارائه میدین و چطوری این کار رو می کنید. فرض کنید که محصول شما یک کرم تقویتی هستش. اول باید بگین که چرا این محصول رو دارین عرضه می کنین؟ و دوم اینکه چطور دارین این کار رو می کنید؟ مثلاً سازنده هستین؟ یا وارد می کنید؟ یا تحت لیسانس برند معتبری هستین و غیره.

بیشتر بخوانیم:برندسازی شخصی چیست و چرا اهمیت دارد

لحن خود را بیابید

برای ارتباط با مشتری لحن خیلی مهمه! شما باید بدونید که با مخاطب خودتون با چه لحن و ادبیاتی می بایست صحبت کنید؟ مثلاً اگه مخاطب شما بچه ها هستن نباید از لحن خیلی جدی و ادبیات ثقیل برای ارتباط با اونا استفاده کنید. یا اگه مخاطب شما مهندس های فنی هستن بهتره با یه لحن فنی و یه ادبیات جدی تر اون ها رو مورد خطاب قرار بدین. لحن تاثیر مستقیمی در شکل گیری برند شما توی ذهن مشتری داره. البته یکدست بودن لحن در کل نقاط تماس با مشتری هم یکی از مهمترین فاکتورهای برندینگه. مثلا شما توی سایت یا صفحه اینستاگرامتون نباید دو تا لحن خیلی متفاوت داشته باشین.

طراحی هویت های بصری

باید بدونید که از نظر بصری قصد دارید برند خودتون رو چطور ارائه بدین؟ دوست دارین تصویری که از برند شما توی ذهن مشتری شکل میگیره چه ویژگی هایی داشته باشه؟ خیل رسمی باشه؟ دوستانه باشه؟ حرفه ای باشه؟

بهتره مطمئن بشین که این هویت ها و المان های بصری مثل پالت رنگ، لوگو، تصاویر، لباس فرم، و… با ارزش های برند شما تطابق دارن؟ و همچنین داستان برند شما رو به خوبی توصیف می کنن؟

یکدست باشید

از دیگر موارد چک لیست برندینگ اینه که برند شما باید در کلیه نقاط تماس با مشتری یکدست باشه. اینجوری که مشتری هرجا یه المان از برند شما رو دید سریع متوجه بشه که این شما هستین و این موضوع توی ذهنش ثبت بشه. مثلا اگه توی سایت خودتون از پالت رنگی زرد و آبی استفاده می کنید، صفحه اینستاگرامتون رو هم با همون پالت دیزاین کنید یا اگه فروشگاه یا شوروم دارین سعی کنید توی طراحی داخلی و ویترینش این رنگ ها رو بولد کنید. یا لباس فرم کارمند ها هم توی همین رنج رنگی باشه.

توجه به موارد زیر در برندینگ شما تاثیر به سزایی دارد:

  • لوگو باید مناسب با کسب‌و‌کارتان باشد.
  • از تماس‌ها، ایمیل‌ها و بازخوردها غافل نشوید.
  • صدای برندی انتخاب کنید که همه جا بتوانید از آن استفاده کنید. ( تبلیغات، رپورتاژها و ..)
  • تگ لاین شما باید کوتاه و قابلیت در خاطر ماندگار شدن را داشته باشد.
  • با مشتری خود صادق و در کارتان ثابت قدم باشید.

و در آخر فراموش نکنید که آینده دیجیتال مارکتینگ به گونه ای هست که برندینگ نقش پر رنگی توی اون ایفا می کنه.

امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه. خوشحال میشم هر نقطه نظری دارین ما رو در جریان قرار بدین.

راه های ارتباطی ما رو فراموش نکنید.

یک پاسخ