۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

تبلیغات همسان چیست و چه مزیت‌هایی دارد (به همراه نحوه پیاده‌سازی آن)

تبلیغات همسان چیست و چه مزیت‌هایی دارد

به کمک تبلیغات همسان شما می‌توانید محتوای مناسب و مربوط به فعالیت کاربر را در زمان مناسب به او ارائه دهید.  

طی سال‌های گذشته ما شاهد کاهش مداوم اثربخشی تلاش‌های تبلیغات سنتی بوده‌ایم. این امر تا حدی به دلیل افزایش شک و تردید از سوی مخاطبان است. با این حال بخشی از آن به دلیل خستگی عمومی در تبلیغات که به موجب آن مخاطب آنقدر به این نوع تبلیغ عادت کرده است که دیگر به آن واکنشی نشان نمی‌دهد. 

در حقیقت روزهایی که یک بنر تبلیغاتی ساده می‌توانست مشتریان زیادی را جذب کند گذشته‌اند. برای مثال تصور کنید که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و یک تبلیغی ظاهر می‌شود که باعث وقفه در کار شما می‌شود. آیا روی آن تبلیغ کلیک خواهید کرد؟ به احتمال خیلی زیاد خیر. 

حتی اگر این تبلیغ با جستجوی شما همخوانی هم داشته باشید این واقعیت که در فعالیت شما وقفه ایجاد کرده است باعث می‌شود که آن را نادیده بگیرید. در بدترین حالت حتی ممکن نظر شما نسبت به برند سفارش‌دهنده هم تغییر کند. 

این جایی است که تبلیغات همسان خودش را به خوبی نشان می‌دهد. در این یادداشت تلاش شده است که تعریف دقیقی از این نوع تبلیغ به همراه نحوه پیاده‌سازی و مزیت‌های آن ارائه شود. در ادامه با اد تو اپ همراه باشید. 

تبلیغات همسان چیست 

در اکثر اوقات ارائه تعریف دقیقی از تبلیغات همسان برای ذینفعان یا مشتریان دشوار است. به طور کلی می‌توان گفت تبلیغات همسان برای مطابقت با فرم و عملکرد فضایی که میزبانی آن را به عهده گرفته است طراحی می‌شود. در حقیقت هدف از طراحی این تبلیغ جلوگیری از ایجاد وقفه در عملکرد مخاطب است.

تبلیغات بومی به منظور از بین بردن شکاف بین مخاطب و شرکت طراحی شده است. به دلیل پتانسیل این نوع تبلیغ و سودآوری به کمک آن باید بدانید چرا و چگونه از آن بهره می‌بریم.

تعریف تبلیغات همسان 

نمی‌توان گفت تبلیغ همسان روش جدیدی است اما می‌توان گفت که در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری در جهان تبلیغات پیدا کرده است.  

ما در ادتواپ تبلیغات همسان را به شکل زیر تعریف می‌کنیم: 

تبلیغ همسان یک نوع تبلیغ پولی به شمار می‌آید که در آن تبلیغ طراحی شده با شکل، حس و عملکرد رسانه‌ای که در آن به نمایش گذاشته می‌شود مطابقت دارد. 

به عبارت دیگر تبلیغات همسان باید محتوایی عالی باشد که به عنوان محتوای ارگانیک خوانده شود اما در حقیقت این محتوا یک محتوای پولی است که هزینه‌ی آن را تبلیغ‌کننده پرداخت می‌کند. 

برای جلب توجه‌ مخاطبان میزبان باید محتوایی متناسب با فضای آن ایجاد کنید تا بتوانید از این طریق نرخ مشاهده را افزایش دهید. در غیر این صورت محتوای شما مانند یک استخوان شکسته بیرون زده و نه تنها موثر عمل نمی‌کند بلکه باعث آزرده خاطر شدن مخاطب می‌شود. 

همانطور که اشاره شد موفقیت تبلیغات همسان به محتوای عالی گره خورده است و از این نظر این تبلیغ شبیه بازاریابی محتوا است. با این حال بازاریابی محتوا انتشار مطالب از طریق کانال‌ها را ترجیح می‌دهد در حالی‌که تبلیغات همسان از مخاطبان میزبان بهره می‌برد. 

هدف این نوع تبلیغ جلب مخاطب هدفمند از طریق محتوای مناسب و مرتبط است. این تبلیغ اغلب باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا باشد. 

چرا تبلیغات همسان اثربخش است 

 همانطور که در ابتدا گفته شد مردم به تبلیغات عادت کرده‌اند. در واقع آن‌ها نه تنها به آن‌ها عادت کرده‌اند بلکه از تبلیغات خسته شده‌اند. با کمی اغراق می‌توان گفت که آن‌ها نسبت به تبلیغات کور شده‌اند.  

دلیل این امر آن‌ است که به طور معمول ذات تبلیغات قطع‌کنندگی و مزاحمت است و هنگام برقراری مخاطب با محتوای مورد علاقه‌ی خود مانند یک مانع عمل می‌کنند. 

مردم در بیشتر موارد تمایل دارند که توجه خود را به چیزی غیر از تبلیغات معطوف کنند. از این رو چگونه می‌توان نظر آن‌ها را جلب کرد؟ آیا می‌توان با رنگ‌های روشن‌تر و تخفیف بیشتر آن‌ها را جذب کرد؟ 

شما به کمک تبلیغات همسان راهی متفاوت را طی می‌کنید. جایی که مخاطب انتظار پیدا کردن تبلیغات را ندارد تبلیغ به شکلی مرتبط نمایان می‌شود. 

شما به کمک تبلیغات همسان راهی متفاوت را طی می‌کنید. در جایی که مخاطب انتظار پیدا کردن تبلیغ را ندارد یک تبلیغ به شکلی کاملا مرتبط با موضوع یک پیام جذاب را روایت می‌کند. 

از طریق این نوع تبلیغ حتی در صورت وجود تگ «تبلیغات» یا سایر تگ‌های مشابه مخاطب احساس نمی‌کند که با یک تبلیغ مواجه شده است. علاوه بر این این نوع تبلیغ برخلاف سایر تبلیغ‌ها، مانند تبلیغ بنری فعالیت کاربر را مختل نمی‌کند. 

تبلیغات همسان به طور نسبی بیشتر مشاهده و به اشتراک گذاشته می‌شود. آمار نشان داده است که ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با محصولات و خدمات از طریق محتوا آشنا شوند که یک تبلیغ همسان می‌تواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند. 

انواع محتوای تبلیغات همسان 

با توجه به نقش تبلیغات همسان در موفقیت کمپین بازاریابی محتوای شما چه نوع محتوایی باید ایجاد کند تا از قدرت آن استفاده کنید؟ 

به طور کلی سه نوع محتوا وجود دارد که در چارچوب تبلیغ همسان به خوبی عمل می‌کند و احتمال درگیر کردن مخاطب با آن‌ها بسیار بالا است. 

  • تبلیغات در روزنامه‌ها و مجله‌ها 
  • برنامه‌های اسپانسری تلویزیون و رادیو 
  • پست‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی 

هر یک از این محتواها دارای نقاط قوت خاص خود هستند. شاید بپرسید رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ یک تبلیغ است که در یک رسانه‌ی چاپی مانند روزنامه یا مجله منتشر می‌شود. یک رپورتاژ به طور معمول مطلبی بلند است که از شیوه و فرم روزنامه‌نگاری برای تحقق هدف یعنی تبلیغ بهره می‌برد. 

اگر چه رپورتاژ در ظاهر بخشی از روزنامه یا مجله به نظر می‌رسد اما به کمک یک تگ به خواننده اطلاع داده می‌شود که بابت این محتوا پول پرداخت شده است. به هر حال ما نمی‌خواهیم که مخاطب خود را گمراه کنیم. 

اگر یک رپورتاژ هدفی داشته باشد، به خوبی نوشته شده باشد و اطلاعات کامل و مرتبطی در آن ذکر شده باشد مخاطب، ناشر و تبلیغ‌کننده از‌ آن بهره‌مند خواهند شد. 

برنامه‌ی اسپانسری در تلویزیون و رادیو کمی متفاوت عمل می‌کند. این نوع محتوا با استفاده از رابطه‌ی بین برنامه و حامی مالی یک موضوع یا محصول را برجسته می‌کند. 

در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین و اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی تبلیغ‌کننده را قادر می‌سازد تا گروه‌های خاصی از دنبال‌کننده‌های خود را هدف قرار دهد. اگر چه نرخ مشاهده این محتوا به اندازه‌ی یک تبلیغ نیست اما تاثیر عمیق‌تری نسبت به آن دارد. 

از آنجایی که فید کاربر در شبکه‌های اجتماعی به سرعت توسط پست‌های مختلف تسخیر می‌شود پست‌های پروموت شده می‌تواند راهی عالی برای اطمینان از مشاهده‌ی محتوا توسط دنبال‌کنندگان باشد. 

چگونگی سنجش موفقیت تبلیغات همسان 

موفقیت تبلیغات بومی به طور معمول با توجه به میزان تعامل مخاطب سنجیده می‌شود. به این معنی که کاربران تا چه اندازه با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند. 

به کمک ابزارهای آنلاین هر بازدید، کلیک و زمان صرف شده قابل تحلیل است و هر رسانه‌ی چاپی آماری در اختیار دارد که نشان می‌دهد که به چه تعداد خواننده دسترسی دارد. 

این‌ها انواع داده‌ای است که می‌توانیم برای درک درستی از میزان مشارکت و تعامل مخاطب استفاده کنیم. با این حال مهم نیست که به یک معیار واحد نگاه کنید بلکه باید چند عنصر مختلف را به‌صورت ترکیبی در نظر بگیرید و بررسی کنید. 

ممکن است تعداد کمی از مخاطبان تبلیغ را مشاهده کنند اما در نظر داشته باشید که اگر مخاطب شما یک مخاطب مناسب و واقعی باشد زمان زیادی را صرف مطالعه‌ می‌کند. از این رو ممکن است تبلیغات با موفقیت همراه باشد. 

در سال‌ها اخیر این صنعت تلاش کرده تا معیارهای سخت‌تری را رعایت کند که بیشتر با اهداف برند همسو باشد. دنبال کردن و رهگیری این معیارها از ابتدا می‌تواند موثر باشد زیرا اثبات موفقیت در آینده آسان‌تر است. 

اگر تا به حال تبلیغات همسان را به کار نگرفته‌اید به احتمال زیاد متوجه افزایش آگاهی از برند و همچنین هدایت مخاطب از طریق آن‌ها خواهید شد. به نظر می‌رسد که وفاداری مشتری از طریق این تبلیغات بیشتر است. 

برای افزایش شانس موفقیت بهتر است بدانید که مخاطبان شما بیشتر در کجا فعالیت می‌کنند. برای مثال کدام وب‌سایت، کدام صفحه‌ی فیس‌بوک یا کدام رسانه مورد توجه مخاطب هدف شما قرار دارد.  

پس از آن می‌توانید با ایجاد یک محتوای عالی متناسب با فرم و سبک میزبان توجه مخاطب مستقر خود را جلب کنید. 

بیشتر بخوانید: 

مزیت تبلیغات همسان 

تا اینجا شما به طور کامل با تبلیغات همسان آشنا شده‌اید. در این بخش نگاهی کوتاه به مزیت‌های مختلف آن خواهیم کرد. 

یکی از بهترین مزیت‌های تبلیغات همسان این است که ما می‌توانیم هدفمند عمل کنیم. این بدان معنا است که محتوا را در محیطی قرار می‌دهیم که مخاطب انتخاب شده آن را در کنار محتوا و سایر موضوع‌های مشابه مشاهده کند. از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • هدف‌گذاری بهتر مخاطب 
  • مقرون به صرفه بودن 
  • دور زدن مسدودکننده‌های تبلیغات       
  • بهبود محتوا با افزایش تعامل مخاطب 
  • محتوای سفارشی نسبت به تبلیغات سنتی قابل اعتماد‌تر است 
  • جلب توجه بیشتر و نرخ کلیک بالاتر نسبت به سایر تبلیغ‌ها 
  • ملنیال‌ها (نسل هزاره) را بیش از سایر تبلیغات به سمت خرید سوق می‌دهد 
  • صرف زمان بیشتر از طرف مخاطب 

با این حال فراموش نکنید که گوگل مخالف تبلیغات فریبنده است و پست‌های تبلیغاتی تگ نشده را مجاز نمی‌داند. برای در امان ماندن از مجازات گوگل بهتر است که به قوانین آن پایبند باشید و به طور واضح محتوا را علامت‌گذاری کنید. 

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات همسان 

تبلیغات همسان یکی از فرعی‌های بازاریابی محتوا به حساب می‌آید که بستری را برای قرار دادن محتوا در مقابل مخاطبان گسترده‌تری که به طور معمول بازاریابان به آن‌ها دسترسی ندارند فراهم می‌کند. 

اگر چه هر دو پروموت کردن محصولات و خدمات بدون ظاهر شدن به عنوان تبلیغات است اما تفاوت قابل توجه‌ای در روش، هزینه و نحوه‌ی انتقال پیام وجود دارد. 

ماهیت بازاریابی محتوا 

هدف نهایی بازاریابی محتوا ایجاد خوانندگانی است که به برند شما اعتماد دارند. این یک استراتژی بلندمدت است که اعتبار شما را نشان می‌دهد و شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار می‌دهد.  

ارزش افزوده بازاریابی محتوا این است که محتوای باکیفیت بالا می‌تواند رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد. 

ماهیت تبلیغات همسان 

تبلیغات همسان یکی از تاکتیک‌های بازاریابی محتوا با هدف یکسان است. به طور خلاصه تبلیغات همسان محتوایی پولی به حساب می‌آیند که به عنوان محتوای ارگانیک ارائه می‌شوند. از این تبلیغات در فضاهای مختلف میزبانی می‌شود که هزینه‌ی آن توسط تبلیغ‌کننده پرداخت می‌شود. 

رسانه‌های پولی در مقابل رسانه‌های شخصی 

برای درک کامل تفاوت تبلیغات همسان و بازاریابی محتوا باید به درک درستی از رسانه‌های با مالکیت شخصی و رسانه‌های پولی رسید. 

پلتفرم رسانه‌ی شخصی یک سیستم مدیریت محتوا است که اطلاعات، قالب و روش‌های توزیع آن به طور کامل تحت کنترل سازمان شما است. 

بنابراین بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی داخلی است که شامل ایجاد مخاطب و کشاندن آن به سمت پلتفرم‌های تبلیغاتی خود است. 

تبلیغات همسان از طرف دیگر به عنوان یک رسانه‌ی پولی در نظر گرفته می‌شود که از مخاطبانی که پیش از این توسط شخص ثالث خلق شده است بهره می‌برد. 

تبلیغات همسان شامل پرداخت هزینه برای قرار دادن تبلیغ‌ها به منظور دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر است. 

قرار گرفتن در معرض مخاطبان موجود باعث صرفه‌جویی قابل توجه‌ای در وقت و منابع می‌شود. اگر چه هزینه اولیه بیشتری باید پرداخت کرد اما پاسخ سریع‌تری دریافت خواهید کرد. 

تفاوت محتوای مارک‌دار و تبلیغات همسان 

از آنجایی که تبلیغات همسان و محتوای مارک‌دار یک نوع محتوای سفارشی به حساب می‌آیند تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار آسانی نیست. 

به طور کلی می‌توان گفت محتوای مارک‌دار محتوایی است که برای توزیع توسط خود برند تولید می‌شود. 

از طرف دیگر تبلیغات همسان فضایی است که توسط میزبان برای تبلیغ محتوا فراهم می‌شود و  هزینه‌ی نمایش آن به مخاطب پرداخت می‌شود. 

در برخی از موارد تشخیص این دو بسیار دشوار است. برای مثال اگر یک سایت خبری از طرف یک برند محتوایی را منتشر کند با محتوای مارک‌دار طرف هستیم یا تبلیغات همسان؟ به طور کلی وقتی ناشر از طرف برند دست به تولید محتوا می‌زند به آن تبلیغات همسان گفته می‌شود. در حقیقت در این مثال ما با یک رپورتاژ طرف هستیم. 

چگونگی تشخیص محتوای مارک‌دار و تبلیغات همسان 

تفاوت این دو در محلی است که محتوا قرار داده شده است. به عنوان مثال وقتی محتوا در کانال‌های متعلق به برند ایجاد می‌شود می‌توان آن را محتوای مارک‌دار دانست. 

از طرف دیگر وقتی محتوا با هدف توزیع در جاهای دیگر ایجاد می‌شود و با لحن، قالب و سایر محتواهای میزبان متناسب در نظر گرفته می‌شود باید آن را تبلیغات همسان در نظر گرفت.  

لازم به ذکر است تا زمانی که آن محتوا به تبلیغ تبدیل نشود همچنان محتوای مارک‌دار به شمار می‌آید. 

بیشتر بخوانید: 

چگونگی ایجاد یک استراتژی تبلیغات همسان 

حال که با تبلیغات همسان و مزیت‌های آن آشنا شدید و تا حدودی می‌دانید در چه مکان‌هایی می‌توانید از ظرفیت این ابزار قدرتمند استفاده کنید وقت آن شده است که به سراغ پیاده‌سازی استراتژی آن برویم. 

تبلیغات همسان باید همراه با سایر تبلیغات مورد استقاده قرار گیرد و به طور معمول بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا به حساب می‌آید. 

به همین دلیل راهنمای زیر روند ایجاد یک استراتژی کلی بازاریابی است که شامل تبلیغات همسان هم می‌شود. 

تعیین هدف 

فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی را با تعیین اهداف و مقاصد خود شروع کنید. شما ممکن است به دنبال تولید بیشتر یا به دنبال افزایش آگاهی از برند باشید. به فعالیت‌های بازاریابی خود نگاهی بیندازید و برخی از نتایج مرتبط را که می‌توانید به عنوان معیارهای استراتژی جدید خود در نظر بگیرید بررسی کنید. 

اگر اولین بار است که از تبلیغات همسان استفاده می‌کنید می‌توانید ۳ ماه صبر کنید و از یافته‌های خود برای تعیین اهداف واقع‌گرایانه استفاده کنید. 

حال که می‌دانید قرار است به کجا بروید باید دریابید که برای رسیدن به آن هدف چقدر می‌توانید هزینه کنید. در حقیقت پس از تعریف هدف وقت تخصیص منابع و بودجه‌ای برای فعالیت‌های مبارزاتی خود به منظور تحقق هدف تعریف شده است.  

بودجه باید به شکلی تعریف شود که به شما اجازه‌ی انعطاف بدهد زیرا شما باید در ادامه‌ی راه بتوانید در کمترین زمان ممکن  به بازخوردها واکنش دهید. 

مخاطب هدف 

خریدار ایده‌آل شما چه کسی است؟ آیا درباره‌ی مخاطب خود به اندازه‌ی کافی اطلاعات دارید؟ علایق، عادت‌ها، مشخصات جمعیتی و همچنین ترکیب جغرافیایی آن‌ها باید هنگام ایجاد محتوای مناسب و تاثیرگذار در نظر گرفته شود. 

ایده‌پردازی 

با وجود ساختار کلی زمان آن فرا رسیده است که به سراغ لایه‌های زیرین بروید. ایده‌ها را برای محتواهای اجرا شده در کمپین توسعه دهید. ایده‌پردازی به کمی خلاقیت و تجربه نیاز دارد. شما می‌توانید از هدف کمپین و درک خود از مخاطبانتان الهام بگیرید. 

هنگام ساخت تبلیغات خاص همچنین توصیه می‌شود که به ایده‌ها و رهنمودهای ناشر هم توجه کنید. هر یک از مطالب را متناسب با بستر میزبان، قالب آن، اهداف کمپین و مخاطبان خود تنظیم کنید. 

به یاد داشته باشید که این محتوا باید با سایر مطالب موجود در فضای میزبان ترکیب شود. به همین دلیل نباید هنگام پیاده‌سازی استراتژی تبلیغات همسان همخوانی را نادیده گرفت. 

جمع‌آوری نتایج و بهینه‌سازی 

عملکرد تبلیغات همسان شما به چه شکلی است؟ شما باید خیلی سریع شروع به جمع‌آوری اطلاعات و نتایج کنید. فراموش نکنید بررسی نتایج به تنهایی در پایان کارزار نمی‌تواند به شما کمک چشمگیری بکند. در حقیقت شما باید عملکرد خود را در طول کمپین پیگیری کنید و آن را بهینه کنید تا نتایج خود را به حداکثر میزان مطلوب نزدیک کنید. 

اطلاعات دوست همیشگی شماست. شما باید به اندازه کافی توانایی تجزیه و تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات مربوط را داشته باشید. شما آنقدر اطلاعات را امتحان می‌کنید تا متوجه شوید کدام یک از اطلاعات مانند تیترها و تصاویر بهترین نتیجه را در پی خواهند داشت. 

جمع‌بندی 

تبلیغات همسان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و جذب مخاطبان هدف است. تبلیغات همسان راهی برای انتقال پیام برند است که با شکل، ظاهر، لحن و عملکرد میزبان مطابقت دارد. 

این تبلیغات برخلاف تبلیغات بنری در ظاهر و در ابتدای تبلیغات در نظر گرفته نمی‌شود. در حقیقت به نظر می‌رسد که بخشی از جریان محتوای همان صفحه هستند.  

مزیت اصلی تبلیغات همسان این است که برای مخاطب هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. مخاطب را در معرض محتوای تبلیغاتی قرار می‌دهد بدون اینکه مانند زخم انگشت دردناک عمل کند. 

برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوای خود و یافتن پاسخ سوال‌های خود می‌توانید با کارشناسان ما در اد تو اپ تماس بگیرید.