۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

بازاریابی موبایلی چیست و چگونه می تواند به کسب وکارها کمک کند

بازاریابی موبایلی چیست

در سال های اخیر، بخش قابل توجهی از استراتژی های بازاریابی به دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال اختصاص پیدا کرده است. این روند دیجیتالی شدن، رشد قابل توجهی در بازاریابی موبایلی نیز به وجود آورده است. علاوه بر این، گوشی های موبایل بیش از نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. و این نرخ همچنان در حال افزایش است.

هر روز افراد بیشتری از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند. تقریباً هیچ کدام از ما بدون همراه داشتن گوشی موبایل از منزل خارج نمی شویم. این موضوع باعث شده است که موقعیت های خوبی برای برندها به منظور برقراری ارتباط نزدیک تر با مشتریان ایجاد شود. با استفاده از استراتژی های بازاریابی موبایلی می توانید از طریق ارائه محتوای ارزشمند، در هر زمان و هر مکان به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند

همانطور که می دانید مشتریان هر روز بیشتر از دیروز برای برقراری ارتباط با برند های محبوب خود از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. بنابراین شرکت ها برای اینکه بتوانند به روز باشند و از بازار رقابت عقب نیافتند، می بایست بر روند فعلی بازاریابی موبایلی نظارت داشته باشند.

گوشی های هوشمند در دهه اخیر، معادلات ذهنی بازاریابان را تغییر داده اند. یک لحظه در نظر بگیرید که روزانه چند مرتبه گوشی موبایل خود را چک می کنید؟ چند تبلیغ در یک برنامه می بینید؟ کسب و کار ها از قدرت بازاریابی موبایلی استفاده می کنند و برای آن دلایل خوبی دارند. مشاغل زیادی این روزها به صورت روز افزون از مزایای بازاریابی موبایلی استفاده می کنند.

 شما چطور؟ آیا برای کسب و کار خود شروع به استفاده از بازاریابی موبایلی کرده اید یا خیر؟

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی یا همان موبایل مارکتینگ، یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که از طریق گوشی های موبایل به مخاطبان خود دسترسی پیدا می کند.

امروزه موبایل ها و گجت ها کلید ارتباط با انواع مخاطبان هستند. با استفاده از این ابزار، شما میتوانید در هر 24 ساعت شبانه روز و در هر مکانی با مشتریان خود در ارتباط باشید.

تحقیقات نشان داده است که حدود 70 درصد از مردم جهان یعنی بیش از 5 میلیارد نفر از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند.

فکر کردن در مورد استراتژی های دیجیتال بدون در نظر گرفتن بازاریابی موبایلی یک اشتباه بزرگ است.

با استفاده از بازاریابی موبایلی مشتریان می توانند برند شما را به معنای واقعی کلمه در جیب خود داشته باشند.

بازاریابی موبایلی به هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای محصولات و خدمات از طریق دستگاه های موبایلی مانند گوش های تلفن همراه و تبلت ها گفته می شود.

بازاریابی موبایلی راهی است برای به کار گیری تکنولوژی به منظور ساخت تبلیغات شخصی سازی شده از محصولات و خدمات برای نمایش به کاربرانی که به شبکه متصل هستند.

 

وقت صحبت از تدوین برنامه بازاریابی کوتاه مدت یا بلند مدت می شود، بازاریابی موبایلی بخش مهمی از این برنامه خواهد بود. از ایمیل، تبلیغات کلیکی (CPC)، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)  گرفته تا  بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی در هرکدام یک کانال بازاریابی موبایلی برای دسترسی به مخاطبان وجود دارد.

 

چرا بازاریابی موبایلی اهمیت دارد؟

از اهمیت بازاریابی موبایلی می توان لیست بلند بالایی نوشت. دلایل زیادی وجود دارد که به سبب آنها اهمیت بازاریابی موبایلی مشخص می شود. در اینجا به برخی از مهمترین آنها می پردازیم:

  • 89% زمان استفاده از اینترنت کاربران در اپلیکیشن ها سپری می شود. از این رو گوشی های تلفن همراه قوی ترین وسیله ارتباطی هستند.
  • نمای کلی و میزان محتوا در گوشی های موبایل به دلیل کوچتر بودن اندازه شان ساده شده است. از آنجا که گوشی های موبایل کوچکتر و سبک تر از رایانه هستند، کاربران به راحتی می توانند هر جا که می خواهند آن ها را حمل کنند و هر زمان که بخواهند از طریق گوشی موبایل خرید کنند.
  • موبایل زمان خرید را  20% تسریع می کند.
  • 50% از کاربران موبایل انتظار دارند که از طریق تلفن همراه بتوانند خرید خود را به سرعت انجام دهند.
  • 91 درصد از کاربران گوشی های هوشمند پس از دیدن تبلیغات، تصمیم به خرید میگیرند.
  • دو سوم از مشتریانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند تمایل دارند از شرکتی خرید کنند که اپلیکیشن موبایل یا وب اپلیکیشن دارند.
  • 40 درصد از تراکنش های آنلاین در بستر موبایل اتفاق می افتد.
  • دسترسی هرچه بیشتر به مشتریان بالقوه با استفاده از روش های بازاریابی موثر.
  • افزایش نرخ تعامل و انگیجمنت با استفاده از پیام های تبلیغاتی
  • افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)
  • افزایش نرخ تبدیل مانند افزایش فروش، افزایش تعداد عضویت، افزایش ماندگاری و افزایش تعداد دانلود
  • وفاداری بیشتر مشتری از طریق کمپین های تبلیغاتی سفارشی همراه با تجربه مثبت مشتری
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

 

بازاریابی موبایلی چه مزیت هایی دارد؟

آگاهی از مزیت های بازاریابی موبایلی در بازاریابی دیجیتال اهمیت فراوانی دارد. در اینجا چند نمونه از مهمترین مزایای بازاریابی موبایلی را شرح می دهیم.

1- چابکی و امکان دسترسی سریع به مشتریان

همانطور که گفته شد، بیش از 5 میلیارد نفر در دنیا از تلفن همراه استفاده می کنند.

این بدان معناست که شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن از طریق ابزاری مانند SMS یا پوش نوتیفیکیشن و غیره به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید

2- تفکیک مخاطبان بر اساس موقعیت جغرافیایی

دستگاه های موبایل می توانند موقعیت جغرافیایی یا همان لوکیشن مخاطبان را در اختیار شما قرار دهند. علاوه بر این شما می توانید به داده های مهم افرادی که در نزدیکی محل کسب شما هستند دسترسی داشته باشید.

این اطلاعات به شما کمک می کند که به افراد بر اساس موقعیت جغرافیایی که در آن حضور دارند، پیشنهاد های متفاوتی ارائه دهید.

3- افزایش فروش از طریق کانال های موبایلی

وقتی که در مورد خرید آنلاین صحبت می کنیم باید به خاطر داشته باشیم که 82 درصد از کاربران اینترنت با استفاده از گوشی تلفن همراه خود خرید اینترنتی انجام می دهند.

بنابراین، تعداد خرید ها و افرادی که از طریق گوشی موبایل خرید می کنند روز به روز بیشتر می شود. و این موضوع به معنای افزایش فروش از طریق بازاریابی موبایلی است.

4- خرید تکانشی

تا حالا براتون پیش اومده خریدی انجام بدید که به اون وسیله نیازی نداشتید و بدون تصمیم قبلی اون رو خریداری کردید؟ به این نوع خریدها، خرید تکانشی می گویند. یکی از مهمترین دلایل رشد خرید از طریق موبایل، خرید تکانشی است. اگر یک مصرف کننده از طریق تلفن همراه خود به محصول شما دسترسی داشته باشد ممکن است پیش از تصمیم گیری برای خرید فکر نکند.

 

بازاریابی موبایلی چگونه کار می کند؟

بازاریابی موبایلی چگونه کار می کند

روش های زیادی برای دسترسی شما به مخاطب هدف وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از گوشی های موبایل متصل به اینترنت است.

SMS مارکتینگ

Wi-Fi مارکتینگ

برند های زیادی از Wi-Fi مارکتینگ برای تبلیغات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال یک رستوران می تواند به مشتریانی که از طریق شبکه های اجتماعی میز خود را رزرو کنند، Wi-Fi رایگان ارائه دهد.

بازاریابی اپلیکیشن

مهمترین مزیت بازاریابی اپلیکیشن قرار دادن مشتری در یک محیط بدون رقابت است.

اپلیکیشن این امکان را به شما می دهد که برای مشتریان خود پوش نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده ارسال کنید. از این راه شما می توانید به صورت مستقیم و در هر زمان که میخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی تبلیغات موبایل

با استفاده از برخی از اپلیکیشن ها می توانید با استفاده از تبلیغات پولی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.  بعضی از این اپلیکیشن ها به شما این امکان را می دهد که برای مشتریان یک تجربه تعاملی ایجاد کنید.

موتور های جستجو مانند گوگل موقعیت های زیادی را برای تبلیغ برند شما در گوشی های موبایل فراهم می کند.

بازی های موبایلی

بازی های موبایلی یکی دیگر از روش های تبلیغات است. علاوه بر بنر، پاپ آپ و ویدیو های تبلیغاتی محصول شما می تواند بخشی از بازی باشد.

این موضوع به بازیکن اجازه می دهد که با برند شما تعامل داشته.

QR کد و بارکد

QR کد و بارکد ها امکاناتی هستند که بین بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین تعامل ایجاد می کنند.

می توانید از کدهای QR در کارت ویزیت، بروشور تبلیغاتی یا کاتالوگ چاپی محصولات استفاده کنید.

به این ترتیب می توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، مشتری را به سمت سبد خرید هدایت کنید.

 

چرا به استراتژی بازاریابی موبایل نیاز دارید؟

در عصری که در آن زندگی می کنیم، شما به همان دلیلی که به کامپیوتر و دسترسی WIFi نیاز دارید، نیازمند استراتژی بازاریابی موبایلی هستید. کافیست در شهر قدم بزنید تا چهره های زیادی را در حال نگاه کردن به صفحه موبایلشان ببینید. بر اساس تحقیقات 40 درصد از زمان کاربران اینترنت در گوشی های موبایل سپری می شود. این بدان معناست که نمی توان رشد استفاده از موبایل را نادیده گرفت.

چگونه استراتژی بازاریابی موبایلی تدوین کنیم؟

روش های بسیار زیادی برای تدوین استراتژی بازاریابی موبایلی وجود دارد. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید تفکر استراتژیک داشته باشید.

بدین منظور گام های زیر را بردارید:

  • اهداف خود را مشخص کنید؛
  • پرسونای مشتری خود را با محیط تلفن همراه و موبایل سازگار تطبیق دهید؛
  • بهترین مدل بازاریابی موبایلی که با اهداف و پرسونای مشتریان شما مطابقت دارد را انتخاب کنید؛
  • برای بررسی و اندازه گیری نتایج شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را دقیقاً مشخص کنید.

 

انواع استراتژی های بازاریابی موبایلی

1- وبسایت های موبایلی

اگرچه بسیار واضح است ولی با این وجود باید بدانیم که هر وبسایتی باید برای نسخه موبایل نیز بهینه سازی شود. داشتن وبسایتی که با نسخه موبایل سازگار باشد کاری است که باید همین امروز انجام دهید و نه فردا. داشتن وبسایت سازگار با صفحه موبایل یک استاندارد جهانی است.

اگر وبسایت شما با نسخه موبایل سازگاری نداشته باشد گوگل شما را از لیست جستجوی موبایلی حذف می کند. این موضوع ضرر و زیان زیادی را به کسب و کار شما وارد خواهد کرد.

همچنین 43% از افراد به یک سایت با سرعت بارگیری (لود)  پایین بر نمی گردند. 40% از کاربران بعد از مواجهه با یک تجربه کاربری موبایلی ضعیف به سایت رقبا رجوع می کنند. این رقابت بی رحمانه است. پس تجربه کاربری را اولویت خود قرار دهید و وبسایت خود را برای جستجوی موبایلی بهینه کنید.

” امروزه گوگل به جای جستجو در نسخه دسکتاپ یک صفحه ابتدا نسخه موبایل آن را جستجو می کند”

2- اپلیکیشن موبایل

صنعت اپلیکیشن های موبایل همچنان با قدرت در حال پیشرفت است. جای تعجب نیست که بیشتر از 80% از زمانی که در موبایل سپری می شود به اپلیکیشن ها و برنامه های موبایلی اختصاص دارد.

راه های زیادی برای تبلیغات از طریق اپلیکیشن های موبایل وجود دارد.اولین راه نمایش تبلیغات درون برنامه های محبوب است. راه دیگر این است که برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن بسازید. این کار موقعیت های بازاریابی مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

از طریق توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود، خرید از طریق برنامه را برای کاربران خود راحت تر خواهید کرد. همچنین وقتی حراج و یا تبلیغات دارید می توانید از طریق اپلیکیشن به مشتریان خود کد تخفیف بدهید و برای آنها نوتیفیکیشن (اعلان) ارسال کنید. با استفاده از نوتیفیکیشن می توانید به کاربران خود در هر زمان و هر مکانی دسترسی پیدا کنید.

با این وجود باید در نظر داشته باشید که ساختن اپلیکیشن برای هر کسب و کاری منطقی نیست. باید به دقت در نظر داشته باشید که آیا به برنامه موبایلی نیاز دارید و آیا هزینه های توسعه آن توجیهی دارند یا خیر. واقعیت این است که اگرچه کاربران زمان زیادی را در اپلیکیشن های موبایلی سپری می کنند ولی اغلب این اپلیکیشن ها شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان هستند.

“حتی اگر برای کسب و کار خود اپلیکیشن موبایلی ندارید، باز هم می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید”

مقاله پیشنهادی: تبلیغات درون برنامه‌ای و ۶ مزیت اصلی آن

3- تبلیغات درون بازی

تبلیغات درون بازی

آیا می دانستید که 43% از زمان سپری شده در گوشی های هوشمند به اپلیکیشن های بازی (گیم) اختصاص دارد؟

بازی های غول های دنیای اپلیکیشن ها هستند. بنابراین بسیاری از بازاریابان از مزایای تبلیغ درون بازی ها بهره مند می شوند. هنگامی که مشغول یک بازی موبایلی هستید، تبلیغات پاپ آپ زیادی میبینید.

تنها مشکل این است که این بازی ها معمولاً برای بازی کنندگان (گیمر) آزار دهنده است. بنابراین این نگرانی وجود دارد که تبلیغات نتیجه عکس بدهند. اما باز هم اگر یک تبلیغ نو و فریبنده بسازید، کاربران نسبت به آن واکنش مثبت خواهند داشت.

4خرید از طریق سوشال مدیا

5- بازاریابی پیامکی

آیا می دانستید که اولین تبلیغ موبایلی در سال 2000 از طریق پیامک ارسال شد؟ در آن زمان پیام دادن هنوز یک چیز جدید بود.

در سال 2008 بسیاری از برند های مهم تبلیغات از طریق SMS را آغاز کردند. و کمپین های پیامکی به راه انداختند. یکی از مهمترین این کمپین ها متعلق بود به شرکت نایکی و بیلبورد تعاملی که در میدان اصلی شهر نیویورک قرار داد.

افراد می توانستند با شماره موجود در بیلبورد تماس بگیرند و کفش مورد نظر خود را از طریق موبایل سفارش دهند. پس از آن یک پیام دریافت می کردند که این پیام حاوی لینک خرید آن کفش بود.

بازاریابی پیامکی یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی موبایلی بوده و هنوز تقریبا موثر است.

می بایست دو واقعیت را در مورد SMS مارکتینگ در نظر داشته باشید. نرخ باز کردن پیامک بالای 98% است و این بدان معناست که مشتریان پیام شما را حتماً خواهند دید. 50% درصد از شرکت ها هنوز از بازاریابی پیامکی استفاده نمی کنند و این موضوع باعث پیشروی شما در رقابت خواهد شد.

اول اجازه بگیرید

اشاره به این واقعیت بسیار مهم است که مشتریان شما باید نسبت به دریافت یا عدم دریافت پیامک از سوی شما حق انتخاب داشته باشند. همچنین باید به طور واضح روش غیر فعال کردن پیامک های شما به آنها اعلام شود.

امروزه افراد در مورد حریم خصوصی خود بسیار محافظه کارانه عمل می کنند و باید به این حریم خصوصی احترام گذاشت. پس اطمینان حاصل کنید که به حریم خصوصی آنها لطمه ای وارد نمی کنید. در غیر این صورت شما چیزی جز اسپم برای آنها نخواهید بود و هیچکس علاقه ای به اسپم ندارد.

پس از دریافت اجازه از کاربر و تهیه لیستی از مشترکین، می توانید کمپین های پیامکی مختلفی را بسته به اهدافتان تهیه کنید.

استراتژی های کمپین های پیامکی

برای مثال می توانیم به کمپین پیامکی موثری که برند ساب وی (Subway) چندین سال پیش انجام داد اشاره کنیم. چنانچه افراد به صورت هفتگی مشترک پیامک های پیشنهادی آنها می شدند، کوپن یک ساندویچ رایگان را دریافت می کردند. این شرکت یک مشوق خوب برای مشتریان و افزایش تعداد لیست مشترکین خود در نظر گرفته بود.

پیامک بستر مناسبی برای قرار دادن کال تو اکشن (CTA) است. همیشه باید کاری کنید که پیشنهادات شما در پیامک اختصاصی و شخصی به نظر برسند.

می توانید این کار را با قرار دادن نام مشتری در پیام یا سفارشی کردن پیام بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطب انجام دهید. پیامک همچنین یک روش خیلی خوب برای شروع مکالمه با مشتریان است. این کار باعث افزایش وفاداری مشتریان و جمع آوری داده های مهم از کاربران می شود.

ربات چت

6- ربات های چت

امروزه ربات های چت از روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. با استفاده از این ویژگی نرم افزاری می توانید به صورت آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار کنید. استفاده از چت بات یک روش بسیار خوب برای رشد استراتژی بازاریابی موبایلی است.

با این وجود اطمینان حاصل کنید که با استفاده از چت بات یک مکالمه معنا دار و مفید ایجاد می کنید. برای آگاهی از نیاز مشتریان پیام های خودکار طراحی کنید.

7- واقعیت افزاده (AR)

تکنولوژی واقعیت افزوده در چند سال اخیر به وجود آمده است. اما موقعیت های بازاریابی موبایلی AR هنوز توسط شرکت ها در حال بهینه سازی است. پس این یک فرصت است تا بتوانید با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده از رقبای خود پیشی بگیرید.

دستمایه این استراتژی بازاریابی موبایلی خلاقیت است. بنابر این از آن برای ساخت یک تجربه خلاقانه، جالب و هیجان انگیز برای مشتریان خود بهره بگیرید.

مثال هایی از کمپین های بازاریابی واقعیت افزوده

اگر به 7 سال پیش برگردیم، شرکت سینمایی AMC یک کمپین جالب در مورد بازاریابی موبایلی واقعیت افزوده اجرا کرد. اپلیکیشن واقعیت افزوده به تماشاگران فیلم این امکان را میداد که با قرار دادن دوربین گوشی موبایل روی یک نقطه خاص از یک پوستر قرار دهند و از این طریق تریلر فیلم را مشاهده کنند. همچنین این امکان وجود داشت که برای خرید بلیط مستقیما از اپلیکیشن AR استفاده کنند.

در سال 2019 برند گوچی یکی ویژگی واقعیت افزوده ایجاد کرد. مشتریان می توانستند کفش های مختلف را با استفاده از گوشی های هوشمند خود امتحان کرده و پا بزنند. تنها کاری که لازم بود انجام دهند این بود که دوربین گوشی را روی پاهای خود تنظیم کنند.

اخیراً به دلیل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد محدودیت برای شرکت ها و مشتریان، بسیاری از برند ها در استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده فراتر از حد انتظار ظاهر شده اند. این روزها شاهد اتاق پرو های مجازی زیادی از برند های مختلف هستیم. برند ها با استفاده از تکنولوژی و اپلیکیشن های واقعیت افزوده به کاربران این امکان را می دهند که تنها با گوشی موبایل خود و بدون نیاز به بیرون آمدن از منزل، لباس، کیف، کفش و زیور آلات آن ها را امتحان کنند.

8- جستجوی صوتی

طبق نظر کارشناسان جستجوی صوتی در سال های آینده رشد زیادی خواهد داشت. این موضوع تاثیر مهمی بر بازاریابی موبایلی خواهد گذاشت. علی الخصوص با افزایش محبوبیت اسپیکر های هوشمند مانند الکسای آمازون. بنابر این از رقبای خود پیشی بگیرید و بهینه سازی جستجوی صوتی را آغاز کنید.

می بایست در مورد افزایش ترافیک جستجوی صوتی به وبسایت موبایلی خود فکر کنید. جستجو از طریق تایپ کردن با جستجوی صوتی بسیار متفاوت است. بنابر این باید محتوای خود را برای تطبیق با جستجو های صوتی بهینه سازی کنید.

9- بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی

نکته بسیار خوبی که در مورد بازاریابی موبایلی وجود دارد ویژگی های خاص آن در مورد موقعیت جغرافیایی است. این بدان معناست که شما می توانید پیشنهادات و تبلیغاتی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی مشتریان خود به آنها ارائه دهید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که افراد بدون گوشی موبایل خود از منزل بیرون نمی روند. بنابر این این موضوع به شما کمک می کند که در هر زمان و هر مکانی به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

دو تکنیک مهم برای کمپین های بازاریابی موبایلی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی وجود دارد:

حصار کشی جغرافیایی: به این معنا که می توانید یک حصار مجازی درو تا درو موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود به عنوان مثال فروشگاه خود بکشید. هنگامی که کاربران وارد آن منطقه شدند با ارسال نوتیفیکیشن هایی شامل کد تخفیف، کوپن خرید، و غیره آنها را به سمت خرید کردن هدایت کنید.

تسخیر جغرافیایی: با این تکنیک آن حصار مجازی را درو تا دور موقعیت جغرافیایی رقیب خود می کشید. از این طریق می توانید موقعیت جغرافیایی و مشتریان رقیب خود را تسخیر کنید. این موضوع ممکن است زیاد اخلاقی به نظر نرسد ولی در رقابت گاهی باید مرموز باشید.

10- ویدیو موبایلی

از زمانی که محتوای ویدیویی محبوب شد تبلیغات ویدیویی افزایش پیدا کرد. افراد از دیدن ویدیو های آموزشی، ولاگ ها، ویدئو های بازی و ویدیو های سرگرم کننده لذت می برند.

انواع موثر تبلیغات موبایلی ویدیویی

تبلیغات ویدیویی بسیار تعامل برانگیز هستند. تحقیقات نشان داده است که سه مدل از تبلیغات ویدیویی از بقیه موثر تر هستند.

نخستین مدل ویدیو های عمودی است. از آنجا که بیشتر اپلیکیشن های موبایلی و رسانه های اجتماعی پرتره گرا و عمودی هستند، در نتیجه ساخت ویدیو های افقی را فراموش کنید.

دومین شکل ویدیو های تبلیغاتی، تبلیغات 6 ثانیه ای است. به نظر می رسد که این مدل تبلیغات بسیار موثر است. محدوده تمرکز ما روز به روز کچک تر و کوچکتر می شود. به همین دلیل تبلیغات باید کوتاه و مختصر باشند. علاوه بر این در تبلیغات 6 ثانیه ای اصل مطلب گفته شده و توسط کاربر رد نمی شود. البته این تبلیغات می بایست به درستی ساخته و بهینه سازی شوند.

آخرین مدل محتوای ویدیویی تولید شده توسط کاربر است. ویدیو هایی که توسط افراد معمولی یا اینفلوئنسر ها ساخته می شوند بسیار بهتر عمل می کنند. افراد به همنوع خود بیشتر از تبلیغات کلاسیک اعتماد می کنند.

نتیجه گیری از بازاریابی موبایلی

 از آنجا که زمان استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها روز به روز در حال افزایش است، بازاریابی موبایلی یک امر ضروری محسوب می شود. کسب و کار شما هرچه باشد، ساختن یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.