۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۰۲۱-۶۶۳۴۲۹۹۸

9 استراتژی موثر ارسال پوش نوتیفیکیشن برای بازاریابی

۹ استراتژی موثر ارسال پوش نوتیفیکیشن برای بازاریابی

شما می‌توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن بازدیدکنندگان از دست رفته را به وب‌سایت خود برگردانید. آیا می‌دانستید تعداد مشترکان شما می‌توانند میزان در معرض دید بودن و شناخته‌ شدن برند شما را افزایش دهند و حتی منجر به افزایش درآمدتان شوند؟ با این حال برای رسیدن به این سطح و هدایت کاربران به سوی انتخاب پوش نوتیفیکیشن جاده‌ی همواری در دسترس نیست.  

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می‌توان از این مسیر به خوبی عبور کرد. در این یادداشت به بررسی لیستی از استراتژی‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن با مثال‌های فراوان می‌پردازیم. 

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند که به کمک پوش نوتیفیکیشن به تعداد مشترک بیشتری دست پیدا کنید. شما باید به کمک ابزارهای کمی و کیفی و همچنین تست A/B به بررسی این استراتژی‌ها بپردازید تا ببینید کدام یک از آن‌ها می‌توانند به شما به خوبی در رسیدن به مخاطبان هدف کمک کنند. 

تعداد دفعات ارسال پوش نوتیفیکیشن بسته به زمینه‌ی فعالیت و اهداف شما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل شما باید در انتخاب پیام‌هایی که از این طریق ارسال می‌کنید دقت بیشتری داشته باشید تا بتوانید با انتخاب بهترین استراتژی به اهداف خود نزدیک شوید. در ادامه با ادتواپ همراه باشید. 

مسیردهی به فعالیت کاربر در محل و سایر موارد قابل اجرا 

برای اجرای راحت این استراتژی می‌توانید اقدامات منحصر به فردی را قبل از ظاهر شدن پیام opt-in انجام دهید. مسیردهی به فعالیت کاربر امری حیاتی است زیرا بازدیدکنندگان  شما باید به مزیت‌های دریافت پوش نوتیفیکیشن شما پی ببرند. در ادامه چند اقدام منحصر به فرد وجود دارد که می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش بازدهی استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن شما کمک کند. 

نمایش محصول 

اگر شما صاحب یک وب‌سایت تجارت الکترونیک هستید می‌توانید پیام Opt-in را به شکلی تنظیم کنید که پس از مشاهده، یک محصول یا چند محصول به کاربر نمایش داده شود. از این طریق این حس به کاربر القا می‌شود که به میزان سودمندی محصول پیشنهادی شما می‌تواند از مزیت‌های پوش نوتیفیکیشن هم بهره‌مند شود. از این رو شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز و خواسته‌ی مخاطبان هدف خود محصولات جذابی را ارائه دهید.   

خواندن یک پست 

یک وبلاگ یا یک وب‌سایت خبری می‌تواند پس از خواندن یکی از پست‌ها توسط بازدیدکننده پیام opt-in را به نمایش بگذارد. به خاطر داشته باشید یک بیینده پس از مرور مطالب شما به احتمال زیاد به شما برای ارسال پوش نوتیفیکیشن به منظور دریافت اخبار جدید یا پست‌های بیشتر مشابه اجازه دهد. شما می‌توانید با ارائه محتوای گیرا کاربر را بیش از پیش ترغیب کنید. 

زمان صرف شده  

شما می‌توانید پس از اینکه بازدیدکننده‌ای مدت زمان مشخصی را در وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل شما گذراند پیام opt-in را به صورت خودکار به او نشان دهید. در این حالت بازدیدکننده به آگاهی خوبی از شما و وب‌سایتتان دست پیدا کرده است و به همین دلیل می‌تواند ارزش پوش نوتیفیکیشن را به خوبی درک کند. 

اگر نرخ پرش شما بسیار زیاد است توصیه می‌شود پیام opt-in خود را به تاخیر بیندازید تا بازدیدکنندگان بتوانند به این مساله که وب‌سایت شما چه چیزی ارائه می‌دهد برسند. شما می‌توانید برای شروع با ۲۰ ثانیه امتحان کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است زمان‌های مختلفی را برای ارسال پوش نوتیفیکیشن امتحان کنید تا بینید چه چیزی بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد. 

ارسال پوش نوتیفیکیشن در سایت

ارسال پوش نوتیفیکیشن هوشمندانه با پیدا کردن بهترین صفحه‌ی وب‌سایت  

شما برای پیاده‌سازی این استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن باید سفر خریدار یا خواننده‌ی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بهترین صفحات خود را  که عملکرد بهتری داشته‌اند مشخص کنید. در حقیقت احتمال تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشترک در این صفحه‌ها نسبت به سایر بخش‌های وب‌سایت بیشتر است.  

شما می‌توانید از روش‌های متفاوتی برای نمایش پیام opt-in در این صفحه‌ها استفاده کنید. در ادامه برای درک بهتر این موضوع به بررسی چند ایده‌ی متفاوت می‌پردازیم. 

رهگیری سفارش 

مشتریان یک وب‌سایت تجارت الکترونیک خریدهای خود را از طریق ایمیل، خود وب‌سایت یا گوشی همراه خود پیگیری می‌کنند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید که از آن‌ها بخواهید در صورت تمایل می‌توانند با دریافت پوش نوتیفیکیشن از وضعیت سفارش خود مطلع شوند. 

فعال کردن ارسال پوش نوتیفیکیشن در صفحه‌ی پرداخت 

خرده‌فروشان آنلاین همچنین می‌‌توانند این امکان را فراهم کنند که کاربر بتواند در صفحه‌ی پرداخت در صورت تمایل ارسال پوش نوتیفیکیشن را فعال کند. اطمینان حاصل کنید که به مخاطب خود بگویید که از طریق پوش نوتیفیکیشن می‌توانند سفارش خود را راحت و سریع پیگیری کنند. این امکان همچنین برای آن‌ها وجود دارد که از محصولات پیشنهادی، سایر اطلاعات مرتبط یا زمان حراج مطلع شوند. 

کالای ناموجود یا پایان حراج 

شما می‌توانید با درخواست اجازه برای ارسال پوش نوتیفیکیشن هنگام موجود شدن یک کالای خاص یا سایر محصولات مشابه مشتریان بیشتری را به مشترک تبدیل کنید. برای مثال شما می‌توانید برای اطلاع دادن حراج گوشی‌های هوشمند این روش را به کار ببرید. 

ارسال پوش نوتیفیکیشن به کمک خبر فوری 

اگر شما صاحب یک وب‌سایت خبری یا رسانه هستید آیا تا به حال با انبوهی از ترافیک ورودی در یک خبر خاص فوری مواجه نشده‌اید؟ شما می‌توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید و درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن را در اختیار کاربر بگذارید. همچنین می‌توانید ظاهر شدن پیام opt-in را به شکلی تنظیم کنید که هر زمان کاربر جدیدی مدت زمان خاصی را صرف خبر کرد نمایش داده شود. از آن‌ها بپرسید که آیا مایل به دریافت نوتیفیکیشن برای اخبار پرطرفدار یا جدید هستند یا خیر. 

برنده شدن یک بلیت هواپیما یا سایر هدایای هیجان‌انگیز 

به عنوان مثال در صفحه‌ی مسابقه یا پیشنهاد‌های جذاب مانند تخفیف بلیت هواپیما وبلاگ یک آژانس مسافرتی این امکان وجود دارد که پیام opt-in خود را نمایش دهید. لازم به ذکر است که نرخ باز شدن در این موارد سر به فلک می‌کشد. 

پس از رزرو یا مشاهده‌ی یک پرواز یا هتل 

اگر شما در زمینه‌ی تجمیع بلیت‌های هواپیما یا رزرو هتل‌ها فعالیت می‌کنید می‌توانید پس از رزرو یک پرواز یا هتل توسط مشتری یا حتی مرور چند مورد مختلف درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن را به نمایش بگذارید.  

شما باید به آن‌ها انگیزه دهید که چرا باید اعلان‌های شما را دریافت کنند. به عنوان مثال می‌توانید درباره‌ی پیشنهادهای آینده خود بگویید که می‌توانند از تخفیف‌های منحصر به فردی بهره ببرند. 

پس از مشخص کردن زمان و مکان مناسب برای نمایش پیام فعال‌سازی ارسال پوش نوتیفیکیشن باید به سراغ طراحی ظاهر آن برویم. بدون شک جذابیت پیام درخواست شما می‌توانند باعث افزایش بازدهی استراتژی شما شود. 

بیشتر بخوانید: 

 

ارسال پوش نوتیفیکیشن دقیق با نوشتن پیام‌های موجز و مختصر

پیام opt-in شما باید به بازدیدکنندگان بگوید که چرا باید مشترک پوش نوتیفیکیشن‌های شما شوند. معنی این امر این است که متن پیام شما باید به وضوح مزیت‌های دریافت پوش نوتیفیکیشن شما را منتقل کند. در این بخش به بررسی نکات مختلفی که هنگام تهیه یک پیام opt-in باید در نظر گرفت می‌پردازیم. 

افزایش بازدهی ارسال پوش نوتیفیکیشن به کمک تعیین مخاطب هدف 

قرار است چه کسی را هدف قرار دهید؟ شما ممکن است به دنبال جذب خریداران آنلاین، بازاریابان یا اصحاب رسانه باشید. پس از دانستن این مساله که مخاطبان شما چه کسانی هستند تلاش کنید که اطلاعات کافی را درباره‌ی آن‌ها به دست بیاورید تا پیام خود را متناسب با آن‌ها آماده کنید. 

شما باید مزیت‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن خود را به بازدیدکنندگان انتقال دهید. به عنوان مثال وب‌سایت‌های رزرو هتل و بلیت هواپیما می‌توانند در پیام opt-in خود به اطلاع‌رسانی درباره‌ی تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه مانند تور لحظه آخری اشاره کنند. در حقیقت کاربر پس از دیدن این پیام متوجه خواهد شد که از طریق پوش نوتیفیکیشن می‌تواند پیشنهادهای خوبی را در آینده دریافت کند. 

لازم به ذکر است برای افزایش بازدهی این استراتژی باید به لحن پیام خود توجه کنید. اگر چه یک متن بامزه می‌تواند به خوبی به شما کمک کند اما توصیه می‌شود از هر چیزی که ممکن است توهین‌آمیز تلقی شود دوری کند. علاوه بر این بهتر است از غلو کردن هم بپرهیزید. 

تعداد دفعات ارسال پوش نوتیفیکیشن 

درباره‌ی تعداد دفعات ارسال پوش نوتیفیکیشن با کاربر صادق باشید. به کاربران خود این اطمینان را بدهید که به حریم خصوصی آن‌ها احترام می‌گذارید و هر زمان که بخواهند می‌توانند نوتیفیکیشن را خاموش کنند. به این ترتیب آن‌ها با رویی گشاده‌تر با درخواست شما برخورد می‌کنند. 

عنوان جذاب  

توجه کاربر را با یک عنوان جذاب جلب کنید. شما باید بازدیدکننده را متقاعد کنید که پیام شما را بخواند. شما می‌توانید از هر عنوان گیرا و خلاقانه‌ای که مخاطب هدفتان را ترغیب به عضویت کند استفاده کنید. 

استفاده از سایر کانال‌های بازاریابی برای افزایش اشتراک کاربران 

همانطور که به احتمال زیاد مشاهده کرده‌اید استفاده از وب‌ پوش در سال‌های اخیر بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. یکی از مشکلات وب‌پوش رد کردن و نادیده گرفتن نوتیفیکیشن است. با این حال شما می‌توانید با ارائه محتوا درباره‌ی آنچه پوش نوتیفیکیشن شما ارائه می‌دهد نرخ پذیرش کاربران را افزایش دهید  

از این رو شما باید از سایر کانال‌های خود برای پروموت کردن جزییات مزیت‌های مشترک شدن و دریافت پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید. برای مثال مزیت‌های دریافت آن‌ها می‌توانند دریافت آخرین اخبار، تخفیف یا آخرین به روز رسانی‌ها باشد. 

خبرنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل از متداول‌ترین کانال‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای هدایت ترافیک به صفحه‌ی فرود خود استفاده کنید. 

ارسال پوش نوتیفیکیشن با استفاده از لینک‌ها 

شما می‌توانید از لینک‌ها و دکمه‌های فراخوان در سایر کانال‌های ارتباطی خود مانند ایمیل‌ها، گزارش‌ها و خبرنامه‌ها برای جذب مشترک بیشتر استفاده کنید. اگر آن‌ها را به درستی پیاده‌سازی کنید بدون شک در کوتاه‌مدت شاهد افزایش مشترکان خود خواهید بود. برای درک این موضوع در ادامه یک نمونه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. 

به عنوان مثال شما می‌توانید از ارائه کاتالوگ محصولات به نفع خود استفاده کنید. در حقیقت وقتی بازدیدکننده تصمیم می‌گیرد که این کاتالوگ را دانلود کند شما می‌توانید یک پنجره کوچک را نمایش دهید که از او برای ارسال پوش نوتیفیکیشن اجازه بگیرید. کاربر پس از پذیرش درخواست شما علاوه بر دانلود کاتالوگ شما به یک مشترک تبدیل می‌شود. 

قرار دادن دکمه‌ی فراخوان (Call To Action) در صفحه‌هایی با ترافیک بالا 

قرار دادن دکمه‌ی فراخوان (Call To Action) در صفحه‌هایی با ترافیک بالا

مشتریان و خوانندگان شما ممکن است از هر صفحه‌ای از وب‌سایت شما بازدید کنند. صفحه‌ی اصلی جایی است که به طور معمول بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود که پیام opt-in خود را در هدر یا فوتر این صفحه به نمایش بگذارید. 

برای مثال اگر شما صاحب یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین هستید بازدیدکنندگان خود را وسوسه کنید تا برای دریافت تخفیف، اخبار جدید، به روز رسانی محصولات یا موجود شدن کالاها به شما برای ارسال پوش نوتیفیکیشن اجازه دهند. این استراتژی می‌تواند برای جذب مشتریانی که برای اولین بار از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند مفید باشد. 

از قرار گرفتن دکمه فراخوان در بالای صفحه اصلی با بهترین دید اطمینان حاصل کنید. با این حال فراموش نکنید که از به هم ریختن صفحه خود برای قرار دادن آن پرهیز کنید. 

شما می‌توانید برای به دست آوردن بهترین موقعیت و رنگ دکمه فراخوان از تست A/B استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: 

ظاهر شدن درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن هنگام خروج کاربر 

شما برای هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایت خود به سختی تلاش کرده‌اید. اما متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از بازدیدکنندگان بدون انجام کار خاصی مانند اشتراک یا خرید محصول از وب‌سایت خارج می‌شوند. این بدان معنی است که آن‌ها به اندازه‌ی کافی با وب‌سایت شما ارتباط برقرار نکرده‌اند. این به نوبه خود یک فرصت از دست رفته است. 

برای رفع این مشکل می‌توانید از خروج کاربر به نفع خود استفاده کنید و از استراتژی تشویق به ماندن استفاده کنید تا علاوه بر کاهش نرخ پرش مشترکان خود را افزایش دهید. 

در حقیقت شما به کمک این استراتژی هنگام خروج کاربر یک پاپ‌آپ را به او نمایش می‌دهید. این پاپ‌آپ باید به شکلی طراحی شود که کاربر را به ماندن بیشتر تشویق کند. برای مثال می‌توانید تخفیف، کوپن یا یک پیشنهاد اغواکننده‌ی دیگر برای مشترکان جدید در این پاپ‌آپ ارائه دهید. 

برای مثال یک وب‌سایت تجارت الکترونیک می‌تواند در این پاپ‌آپ به ازای ثبت‌نام تخفیف‌هایی برای محصولات مشابه‌ای که بازدیدکننده از آن بازدید کرده است ارائه دهد. این استراتژی علاوه بر افزایش فروش محصولات باعث ایجاد علاقه‌ی واقعی به وب‌‌سایت شما و بیشتر دیده شدن می‌شود. این استراتژی همچنین بازدیدکننده را ترغیب می‌کند تا با درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن شما موافقت کند. 

ظاهر پاپ‌آپ خروج خود را با صفحه‌ای که در آن اجرا می‌شود هماهنگ کنید. علاوه بر این مطمئن شوید پیام شما کوتاه، جالب و واضح است. شما با تست A/B می‌توانید عناصر مختلفی مانند مشوق و محرک، رنگ و متن خود را ارزیابی کنید تا به بهترین ترکیب برسید. 

پیشنهادی ارائه دهید که کاربر به سادگی نتواند از آن عبور کند 

ارائه مشوق و محرک روشی اثبات شده و اخلاقی برای تبدیل بازدیدکننده به مشترک به شمار می‌آید. مشوق‌ها نه تنها مردم را به سمت ثبت‌نام هدایت می‌کنند بلکه باعث تعامل بیشتر با پلت‌فرم شما می‌شوند. 

برای مثال شما می‌توانید تخفیف‌های انحصاری، پادکست، کتاب‌های رایگان و سایر محصولات و پیشنهادهای جذاب ارائه دهید. وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک می‌توانند بن تخفیف یا فرصتی برای کسب بن تخفیفی ارائه کنند. آژانس‌های مسافرتی هم می‌توانند پیشنهادهایی مانند تور لحظه آخری یا تورهای جدید را ارائه دهند. 

حتی پس از موافقت کاربر با درخواست شما مبنی بر ارسال پوش نوتیفیکیشن بهتر است که همچنان بر روی ارائه پیشنهادهای اغواکننده تمرکز کنید. 

با پیام خوش‌آمدگویی به کاربران کمک کنید تا شما را به خاطر بسپارند 

ارائه پیام خوش‌آمدگویی پس از تبدیل بازدیدکننده به یک مشتری آخرین استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن است. پیام را می‌توان به شکلی طراحی کرد که به طور خودکار به محض پذیرش درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن از طرف کاربر ظاهر شود. 

شما می‌توانید برای خوش‌آمدگویی، چگونگی استفاده از پلت‌فرم خود را به کاربر آموزش دهید. در حقیقت شما از این طریق به دنبال تسهیل عملکرد کاربر هستید. علاوه بر این شما می‌توانید یک پیام ساده اما جذاب باشید. این استراتژی یک روش عالی برای کمک به مشترکان جدید برای لذت بردن از پلت‌فرم شما به شمار می‌آید. 

سخن آخر 

ارسال پوش نوتیفیکیشن یک روش عالی برای یادآوری شما به مخاطبان هدفتان به شمار می‌آید. پوش نوتیفیکیشن می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ ریزش مشتری به شما کمک کند تا کسب و کار خود را گسترش دهید. با این حال به خاطر داشته باشید که ارسال زیاد نوتیفیکیشن بی‌ربط و فاقد ارزش می‌تواند برعکس عمل کند.  

پوش نوتیفیکیشن راهی آسان برای در ارتباط بودن با کاربران است. امروزه از پوش نوتیفیکیشن برای ارائه انواع اطلاعات به کاربران از جمله تخفیف‌ها، پیام‌های مبتنی بر مکان، آخرین قسمت‌های سریال و آخرین اخبار استفاده می‌شود. علاوه بر این یکی از ترندهای پوش نوتیفیکیشن که این روزها بیش از پیش مشاهده می‌کنیم ارائه ویژگی پیگیری وضعیت سفارش توسط شرکت‌های تجارت الکترونیک است. 

برای افزایش بازدهی استراتژی ارسال پوش نوتیفیکیشن خود بهتر است یک محتوای جذاب و گیرا بنویسید که حامل یک پیام واضح و روشن باشد. به خاطر داشته باشید که در نهایت این کاربر است که باید درباره‌ی استفاده از خدمات پوش نوتیفیکیشن شما تصمیم بگیرد. از این رو به شکلی باید عمل کنید که او متقاعد شود که موافقت وی با درخواست ارسال پوش نوتیفیکیشن مزیت‌هایی در پی خواهد داشت. 

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما در تیم ادتواپ علاوه بر یافتن پاسخ سوال‌های خود از خدمات ما در زمینه‌ی بازاریابی اپلیکیشن هم بهره ببرید.